Tendències de màrqueting 2018

Josep Espín,

Tendències de màrqueting 2018


La consultora de comunicació i transformació digital Best Relations presenta les noves tendències que marcaran el ritme del màrqueting en 2018.

La comunicació del segle XXI necessita la mesura i l'anàlisi de dades, plataformes i codis. Però també necessita l'art, el sentit de la bellesa i la proporció de les formes que donen experiència. D'aquesta manera comença un llibre que ens parla del pas del monitoratge per keywords al monitoratge de la veu, del blockchain, de l'Internet de les Coses, de la interacció multimodal i de la digitalització de les ciutats. D'altra banda, també es parla de comunicació com un gresol humà, de la taxonomia dels elements que componen el engagement i de com els públics demanen més comunicació de valors reals i menys presència de influencers.

El fil conductor de totes aquestes tendències és el factor humà. En una època regida pels prosumers i per la llei de “faci-ho vostè mateix”, l'experiència i el sentit comú ens diuen que cal seguir confiant en els professionals. Ells tenen l'esperit del Renaixement: conjuminen ciència i humanisme, mètode i intuïció. I, en cada cas, apliquen la dosi exacta de cadascuna d'aquestes variables per fer de la Comunicació un art i del que comuniquen una cosa única i perdurable al llarg del temps.

Pots accedir al llibre complet aquí.

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies