Tendències de màrqueting 2018

Josep Espín,

Tendències de màrqueting 2018


La consultora de comunicació i transformació digital Best Relations presenta les noves tendències que marcaran el ritme del màrqueting en 2018.

La comunicació del segle XXI necessita la mesura i l'anàlisi de dades, plataformes i codis. Però també necessita l'art, el sentit de la bellesa i la proporció de les formes que donen experiència. D'aquesta manera comença un llibre que ens parla del pas del monitoratge per keywords al monitoratge de la veu, del blockchain, de l'Internet de les Coses, de la interacció multimodal i de la digitalització de les ciutats. D'altra banda, també es parla de comunicació com un gresol humà, de la taxonomia dels elements que componen el engagement i de com els públics demanen més comunicació de valors reals i menys presència de influencers.

El fil conductor de totes aquestes tendències és el factor humà. En una època regida pels prosumers i per la llei de “faci-ho vostè mateix”, l'experiència i el sentit comú ens diuen que cal seguir confiant en els professionals. Ells tenen l'esperit del Renaixement: conjuminen ciència i humanisme, mètode i intuïció. I, en cada cas, apliquen la dosi exacta de cadascuna d'aquestes variables per fer de la Comunicació un art i del que comuniquen una cosa única i perdurable al llarg del temps.

Pots accedir al llibre complet aquí.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies