No seria aquest el moment de l'ètica?, per Xavier Mitjavila

Josep Espín,

No seria aquest el moment de l'ètica?, per Xavier Mitjavila


Han passat pocs dies des de la tornada a l’activitat. Pocs però intensos. I no us parlo de les fusions entre els grans bancs. Us parlo de l’altra economia. La que no surt als diaris però té un impacte molt important en el sistema. En pocs dies observo el comportament d’una part, voldria pensar que minoritària, del teixit empresarial del país. Per a començar, empreses que retarden exageradament els pagaments als seus proveïdors, normalment més petits que ells. Tenen problemes de tresoreria? Negatiu. Van demanar els crèdits ICO. Però dilaten pagaments perquè “no se sap mai quan podrà arribar la segona onada del Covid19 i llavors si que els necessitarem aquests diners”. Per a continuar, empreses que han començat a retirar els ERTOs. Necessiten tornar a la feina? Negatiu. La facturació ha baixat i no cal produir més. Però fan tornar a la seva gent perquè així “comencen els sis mesos que necessitem entre la finalització de l’ERTO i l’inici dels acomiadaments”. I per acabar, la famosa caixa B. Empresaris que pagaven una part dels sous en “negre” des del mes de Març ho han deixat de fer. Han reduït l’horari als seus treballadors? Negatiu. Però la “situació està complicada”, diuen. Doncs sí, la situació està molt complicada. Molt. Però aquests tres exemples són d’empreses que guanyaven diners i que en continuaran guanyant. Menys, però en guanyaran. I llavors, si la “situació està complicada” no haurien de fer tot el possible per a que ho estigui menys? No haurien de pagar puntualment quan poden? No haurien de jugar el seu rol social i mantenir els llocs de treball una mica més, tot esperant que l’economia remunti en “V”? No haurien de continuar pagant als seus treballadors el sou de sempre i eliminar d’una vegada per totes la caixa B? No seria aquest el moment de l’ètica?
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França. Més informació a http://xaviermitjavila.com/
Col·laboració amb el Col·legi: Xavier Mitjavila  |  Mitja Vida
[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies