No seria aquest el moment de l'ètica?, per Xavier Mitjavila

Josep Espín,

No seria aquest el moment de l'ètica?, per Xavier Mitjavila


Han passat pocs dies des de la tornada a l’activitat. Pocs però intensos. I no us parlo de les fusions entre els grans bancs. Us parlo de l’altra economia. La que no surt als diaris però té un impacte molt important en el sistema. En pocs dies observo el comportament d’una part, voldria pensar que minoritària, del teixit empresarial del país. Per a començar, empreses que retarden exageradament els pagaments als seus proveïdors, normalment més petits que ells. Tenen problemes de tresoreria? Negatiu. Van demanar els crèdits ICO. Però dilaten pagaments perquè “no se sap mai quan podrà arribar la segona onada del Covid19 i llavors si que els necessitarem aquests diners”. Per a continuar, empreses que han començat a retirar els ERTOs. Necessiten tornar a la feina? Negatiu. La facturació ha baixat i no cal produir més. Però fan tornar a la seva gent perquè així “comencen els sis mesos que necessitem entre la finalització de l’ERTO i l’inici dels acomiadaments”. I per acabar, la famosa caixa B. Empresaris que pagaven una part dels sous en “negre” des del mes de Març ho han deixat de fer. Han reduït l’horari als seus treballadors? Negatiu. Però la “situació està complicada”, diuen. Doncs sí, la situació està molt complicada. Molt. Però aquests tres exemples són d’empreses que guanyaven diners i que en continuaran guanyant. Menys, però en guanyaran. I llavors, si la “situació està complicada” no haurien de fer tot el possible per a que ho estigui menys? No haurien de pagar puntualment quan poden? No haurien de jugar el seu rol social i mantenir els llocs de treball una mica més, tot esperant que l’economia remunti en “V”? No haurien de continuar pagant als seus treballadors el sou de sempre i eliminar d’una vegada per totes la caixa B? No seria aquest el moment de l’ètica?
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França. Més informació a http://xaviermitjavila.com/
Col·laboració amb el Col·legi: Xavier Mitjavila  |  Mitja Vida
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies