L'Activació per Veu és el Futur

Josep Espín,

L'Activació per Veu és el Futur


Segons apunten les dades i tendències actuals, no hi ha cap mena de dubte que el futur serà activat per la veu. Quan parlem d’activació per veu, ens referim a la tecnologia que es basa en el reconeixement de la veu, que permet als usuaris utilitzar el llenguatge oral per realitzar diverses funcions com ara fer alguna cerca o utilitzar aplicacions mòbils, entre d’altres. Aquesta tendència ja forma part del nostre dia a dia, aleshores, quins són els passos que hauríem de seguir per dur a terme les nostres estratègies de màrqueting i negoci? IProspect i Dentsu Aegis Network han elaborat un estudi centrat en Espanya per tal de conèixer com s’està comportant el mercat amb aquesta tendència cap a la Cerca per Veu. Per realitzar la investigació, han recollit les opinions de més de mil individus de 16 anys o més, que viuen a Espanya i tenen Smartphone. Algunes dades:
  • Un 55,2% dels entrevistats afirma haver utilitzat alguna vegada l’assistent de veu d’algun dels seus dispositius d’accés a Internet.
  • El major ús de l’assistent de veu es fa des del mòbil, que concentra el 91% dels usos.
  • Un 13,2% ho utilitza a diari, i més de la meitat dels entrevistats reconeix que ho fa com a mínim un cop a la setmana, especialment per buscar informació (55,9%).
  • Un dels principals avantatges és la rapidesa i l’estalvi de temps (56,1%), així com la comoditat (33,5%).
  • Un dels 18,5% dels usuaris coincideix en què la tecnologia no respon correctament o no interpreta correctament les ordres dels usuaris.
  • Un 68% dels usuaris confirma que utilitzarà assistents virtuals en un futur pròxim.
  • Un 23,7% dels entrevistats declara que és molt probable que canviï el seu telèfon per un amb més funcionalitats disponibles amb l’assistent de veu.
  • Un 60% dels entrevistats sol·licita millorar l’experiència d’ús personalitzant l’assistent de veu segons els gustos de cada individu.
És evident que els usuaris estan predisposats a utilitzar l’assistent de veu i, de fet, volen fer-ho encara més. Així, IProspect presenta un seguit de consells per tal que les marques no es quedin enrere amb aquesta tendència:
  1. Tenir llesta la pàgina web
  2. Long Tail, més present que mai
  3. Cerques locals i Voice Search
En el següent enllaç podeu llegir l’article sencer per saber més dades sobre aquesta tendència i aprofundir en els consells d’IProspect.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies