L'Activació per Veu és el Futur

Josep Espín,

L'Activació per Veu és el Futur


Segons apunten les dades i tendències actuals, no hi ha cap mena de dubte que el futur serà activat per la veu. Quan parlem d’activació per veu, ens referim a la tecnologia que es basa en el reconeixement de la veu, que permet als usuaris utilitzar el llenguatge oral per realitzar diverses funcions com ara fer alguna cerca o utilitzar aplicacions mòbils, entre d’altres. Aquesta tendència ja forma part del nostre dia a dia, aleshores, quins són els passos que hauríem de seguir per dur a terme les nostres estratègies de màrqueting i negoci? IProspect i Dentsu Aegis Network han elaborat un estudi centrat en Espanya per tal de conèixer com s’està comportant el mercat amb aquesta tendència cap a la Cerca per Veu. Per realitzar la investigació, han recollit les opinions de més de mil individus de 16 anys o més, que viuen a Espanya i tenen Smartphone. Algunes dades:
  • Un 55,2% dels entrevistats afirma haver utilitzat alguna vegada l’assistent de veu d’algun dels seus dispositius d’accés a Internet.
  • El major ús de l’assistent de veu es fa des del mòbil, que concentra el 91% dels usos.
  • Un 13,2% ho utilitza a diari, i més de la meitat dels entrevistats reconeix que ho fa com a mínim un cop a la setmana, especialment per buscar informació (55,9%).
  • Un dels principals avantatges és la rapidesa i l’estalvi de temps (56,1%), així com la comoditat (33,5%).
  • Un dels 18,5% dels usuaris coincideix en què la tecnologia no respon correctament o no interpreta correctament les ordres dels usuaris.
  • Un 68% dels usuaris confirma que utilitzarà assistents virtuals en un futur pròxim.
  • Un 23,7% dels entrevistats declara que és molt probable que canviï el seu telèfon per un amb més funcionalitats disponibles amb l’assistent de veu.
  • Un 60% dels entrevistats sol·licita millorar l’experiència d’ús personalitzant l’assistent de veu segons els gustos de cada individu.
És evident que els usuaris estan predisposats a utilitzar l’assistent de veu i, de fet, volen fer-ho encara més. Així, IProspect presenta un seguit de consells per tal que les marques no es quedin enrere amb aquesta tendència:
  1. Tenir llesta la pàgina web
  2. Long Tail, més present que mai
  3. Cerques locals i Voice Search
En el següent enllaç podeu llegir l’article sencer per saber més dades sobre aquesta tendència i aprofundir en els consells d’IProspect.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies