La publicitat mou muntanyes... i més

Josep Espín,

La publicitat mou muntanyes... i més


Diferents campanyes publicitàries amb finalitat solidaria, van ser exposades ahir al vespre a la Sala Cotxeres del Palau Robert pels seus creadors, grans referents del context publicitari actual. L’acte organitzat pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques va tenir una gran acollida. A la taula rodona, presidida pel Sr. Xavier Dedeu vocal del Col·legi, hi participaren la Sra. Marta Piñol, directora general de Shackleton, el Sr. Josep Maria Piera, vicepresident executiu de SCPF, el Sr. Richard Wakefield, director creatiu de Wr Storytelling i finalment, el Sr. Juan Mezo, soci-director Valores & Marketing. Els casos presentats tenen en comú un distintiu únic: el factor social, en tant que presentaren campanyes per diferents fundacions, ONGS i organitzacions que lluiten per millorar la nostra societat. Tots els ponents han realitzat, junt amb els seus equips respectius, campanyes que “mouen muntanyes i més”. Tal com deia la Sra. Piñol en assegurar que, malgrat no rebre grans compensacions econòmiques d’aquest tipus d’anunciants, la satisfacció personal, la implicació de l’equip i la motivació i recàrrega de piles que suposa fer una campanya d’aquestes característiques per a l’agència són motius més que suficients per realitzar-la. Després d’una introducció molt propera i personal, el Sr. Josep Maria Piera no va oferir una campanya, sinó que mostrà a l’auditori  un seguit d’idees sorgides del no-res que una cop validades van demostrar el que donaven de sí i com aconseguien no només moure muntanyes sinó que també a gran part de la societat. Estem parlant d’idees com “pastilles contra el dolor ajeno” o “La quimio jugando, se pasa volando” de Mónica Esteban. Publicitarios implicados, associació introduïda pel Sr. Richard Wakefield, és l’organització integrada per publicitaris d’arreu d’Espanya que dur a terme campanyes per a diferents anunciants o col·lectius amb finalitats socials o situacions de vulnerabilitat que, desgraciadament, no disposen de recursos suficients per poder engegar una campanya com és el cas dels refugiats Sirians. Finalment, va ser el torn del Sr. Juan Mezo, que plantejava la idea de la prolongació de l’efecte de les campanyes. En aquest sentit, va introduir la campanya que actualment s’està duent a terme #GivingTuesday. Inspirada en el BlackFrayday, acció per impulsar el consum, el Giving Tuesday pretén impulsar un dia, el pròxim 29 de novembre, on la solidaritat en sigui el lead motive. Els assistents que van omplir la Sala Cotxeres del Palau Robert van poder gaudir d’un petit piscolabis a peu dret acompanyat d’una copa de cava Mastinell, marca col·laboradora de l’acte. Des del Col·legi volem agrair la col·laboració i implicació tant dels ponents, i dels assistents com la de totes les persones que d’una manera o altra van donar el seu suport a l’acte.   Fes clic a la imatge per accedir al video complet de l'esdeveniment: [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies