La publicitat mou muntanyes... i més

Josep Espín,

La publicitat mou muntanyes... i més


Diferents campanyes publicitàries amb finalitat solidaria, van ser exposades ahir al vespre a la Sala Cotxeres del Palau Robert pels seus creadors, grans referents del context publicitari actual. L’acte organitzat pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques va tenir una gran acollida. A la taula rodona, presidida pel Sr. Xavier Dedeu vocal del Col·legi, hi participaren la Sra. Marta Piñol, directora general de Shackleton, el Sr. Josep Maria Piera, vicepresident executiu de SCPF, el Sr. Richard Wakefield, director creatiu de Wr Storytelling i finalment, el Sr. Juan Mezo, soci-director Valores & Marketing. Els casos presentats tenen en comú un distintiu únic: el factor social, en tant que presentaren campanyes per diferents fundacions, ONGS i organitzacions que lluiten per millorar la nostra societat. Tots els ponents han realitzat, junt amb els seus equips respectius, campanyes que “mouen muntanyes i més”. Tal com deia la Sra. Piñol en assegurar que, malgrat no rebre grans compensacions econòmiques d’aquest tipus d’anunciants, la satisfacció personal, la implicació de l’equip i la motivació i recàrrega de piles que suposa fer una campanya d’aquestes característiques per a l’agència són motius més que suficients per realitzar-la. Després d’una introducció molt propera i personal, el Sr. Josep Maria Piera no va oferir una campanya, sinó que mostrà a l’auditori  un seguit d’idees sorgides del no-res que una cop validades van demostrar el que donaven de sí i com aconseguien no només moure muntanyes sinó que també a gran part de la societat. Estem parlant d’idees com “pastilles contra el dolor ajeno” o “La quimio jugando, se pasa volando” de Mónica Esteban. Publicitarios implicados, associació introduïda pel Sr. Richard Wakefield, és l’organització integrada per publicitaris d’arreu d’Espanya que dur a terme campanyes per a diferents anunciants o col·lectius amb finalitats socials o situacions de vulnerabilitat que, desgraciadament, no disposen de recursos suficients per poder engegar una campanya com és el cas dels refugiats Sirians. Finalment, va ser el torn del Sr. Juan Mezo, que plantejava la idea de la prolongació de l’efecte de les campanyes. En aquest sentit, va introduir la campanya que actualment s’està duent a terme #GivingTuesday. Inspirada en el BlackFrayday, acció per impulsar el consum, el Giving Tuesday pretén impulsar un dia, el pròxim 29 de novembre, on la solidaritat en sigui el lead motive. Els assistents que van omplir la Sala Cotxeres del Palau Robert van poder gaudir d’un petit piscolabis a peu dret acompanyat d’una copa de cava Mastinell, marca col·laboradora de l’acte. Des del Col·legi volem agrair la col·laboració i implicació tant dels ponents, i dels assistents com la de totes les persones que d’una manera o altra van donar el seu suport a l’acte.   Fes clic a la imatge per accedir al video complet de l'esdeveniment: [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies