La generació Z lidera el canvi de les marques cap a una comunicació més innovadora, transgressora i propera

La generació Z lidera el canvi de les marques cap a una comunicació més innovadora, transgressora i propera


Barcelona, 25 de maig de 2023El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d'El  Mirador Indiscret, que ha posat la seva mirada en les diferents generacions, X, Millennial i Z i el seu impacte en el màrqueting i la comunicació.

 El debat ha estat moderat per Lucia Layunta, emprenedora tecnològica i actual experta digital a l'agència EvilLove, i ha comptat amb la participación com a ponents de Berta Aroca, creadora de continguts on-line i locutora a Catalunya Radio, Paula Acevedo, Directora de Comunicació de Platanomelón, i  Enric Nel·lo, director general creatiu i cofundador de l'agència PS21 Barna.

 Berta Aroca, representant de la generación Z, ha destacat el canvi de paradigma impulsat per la seva generació, en el qual els consumidors no valoren tant el missatge comercial de la marca, sinó els continguts que es creen a través de les opinions a xarxes socials o de nous actors com els influencers. Amb aquests busquen arribar als consumidors amb missatges més propers i targets més segmentats. Destaca que l'oportunitat que tenen les marques, és estar davant d'una generació amb una ment molt oberta mentre que la gran dificultat és que els Z són una generació profundament polaritzada.

 Per la seva banda, Paula Acevedo, s’ha centrat en, d’una banda, com aquesta generació va apropar als infleuncers a les marques quan aquestes encara eren conservadores a l'hora d'utilitzar aquestes figures. Segons la dircom de Platanomelón, els Millennials han necessitat que les marques apel·lin directament a les persones i això ha produït que els targets s'ampliïn i es profunditzin. Per acabar, Paula ha destacat, que els Millennials s’han acostumat a deixar de banda els mitjans més convencionals i que el públic que es trova en aquests Canals representa una gran oportunitat.

 En la darrera intervenció, Enric Nel·lo, ha fet valdre el lideratge que les generacions més joves, Z i millennials, estan exercint en el sector de la comunicació, sobretot en el món de l'agència i les startup. Troba necessari l'adaptació de les marques cap a una nou model de comunicació que les aproparà a aquestes generacions, però destaca que no cal forçar a una marca a treballar en canals que la seva audiència no hi està present. Reconeix que la clau per l'èxit, rodejar-se sense complexos, de persones joves expertes en la matèria que entenguin a la perfecció el llenguatge de cada entorn.

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies