La generació Z lidera el canvi de les marques cap a una comunicació més innovadora, transgressora i propera

La generació Z lidera el canvi de les marques cap a una comunicació més innovadora, transgressora i propera


Barcelona, 25 de maig de 2023El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d'El  Mirador Indiscret, que ha posat la seva mirada en les diferents generacions, X, Millennial i Z i el seu impacte en el màrqueting i la comunicació.

 El debat ha estat moderat per Lucia Layunta, emprenedora tecnològica i actual experta digital a l'agència EvilLove, i ha comptat amb la participación com a ponents de Berta Aroca, creadora de continguts on-line i locutora a Catalunya Radio, Paula Acevedo, Directora de Comunicació de Platanomelón, i  Enric Nel·lo, director general creatiu i cofundador de l'agència PS21 Barna.

 Berta Aroca, representant de la generación Z, ha destacat el canvi de paradigma impulsat per la seva generació, en el qual els consumidors no valoren tant el missatge comercial de la marca, sinó els continguts que es creen a través de les opinions a xarxes socials o de nous actors com els influencers. Amb aquests busquen arribar als consumidors amb missatges més propers i targets més segmentats. Destaca que l'oportunitat que tenen les marques, és estar davant d'una generació amb una ment molt oberta mentre que la gran dificultat és que els Z són una generació profundament polaritzada.

 Per la seva banda, Paula Acevedo, s’ha centrat en, d’una banda, com aquesta generació va apropar als infleuncers a les marques quan aquestes encara eren conservadores a l'hora d'utilitzar aquestes figures. Segons la dircom de Platanomelón, els Millennials han necessitat que les marques apel·lin directament a les persones i això ha produït que els targets s'ampliïn i es profunditzin. Per acabar, Paula ha destacat, que els Millennials s’han acostumat a deixar de banda els mitjans més convencionals i que el públic que es trova en aquests Canals representa una gran oportunitat.

 En la darrera intervenció, Enric Nel·lo, ha fet valdre el lideratge que les generacions més joves, Z i millennials, estan exercint en el sector de la comunicació, sobretot en el món de l'agència i les startup. Troba necessari l'adaptació de les marques cap a una nou model de comunicació que les aproparà a aquestes generacions, però destaca que no cal forçar a una marca a treballar en canals que la seva audiència no hi està present. Reconeix que la clau per l'èxit, rodejar-se sense complexos, de persones joves expertes en la matèria que entenguin a la perfecció el llenguatge de cada entorn.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies