Comunicació Immersiva

Josep Espín,

Comunicació Immersiva


Comunicació immersiva, un repte de comunicació per a les marques

Barcelona, 26 de gener de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la primera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que, com és habitual, ha posat la seva mirada a les tendències en màrqueting i comunicació per al 2022.

El debat ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de RP, protocol i coach a MP Public Relations Services i ha comptat amb la participació de Daniel Rocafort, CEO de Visyon, Eduard Amiel, Managing Director a Dentsu Internacional i Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit.

En la seva intervenció, Daniel Rocafort ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals. Les noves generacions socialitzen en els entorns immersius, com els videojocs o les xarxes socials i s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques. La vida real i la digital convergeixen. Hem de tenir en compte que els entorns immersius també els podem incorporar en la nostra comunicació interna.

Per la seva banda, Eduard Amiel ha centrat la seva intervenció en tres  macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia que es caracteritza per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga l’omnicanalitat en les formes de treballar o les formes de relacionar-nos amb Salut. Les empreses han d’adaptar-se doncs als nous patrons de la vida omnicanal. També destaca les noves formes de comprar, l’economia “Bring it to me” i el creixement dels mons virtuals on les marques tenen la necessitat d’incorporar element virtuals i agafar els avatars com a audiències.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat i on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Es produeixi un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Per acabar, tenim la macrotendència Brand Citizenship que té en compte la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar als seus clients a viure d’una forma més sostenible. Les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb el nostre entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló ha destacat que hem de tenir una visió transversal del nostre sector, amb la integració de les diferents especialitats. El client ha de comunicar un missatge i té molts canals per fer-ho. Amb aquesta visió global podem donar una resposta. És important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-nos com a consultores estratègiques. Finalment, ha destacat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

 [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies