Comunicació Immersiva

Josep Espín,

Comunicació Immersiva


Comunicació immersiva, un repte de comunicació per a les marques

Barcelona, 26 de gener de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la primera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que, com és habitual, ha posat la seva mirada a les tendències en màrqueting i comunicació per al 2022.

El debat ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de RP, protocol i coach a MP Public Relations Services i ha comptat amb la participació de Daniel Rocafort, CEO de Visyon, Eduard Amiel, Managing Director a Dentsu Internacional i Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit.

En la seva intervenció, Daniel Rocafort ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals. Les noves generacions socialitzen en els entorns immersius, com els videojocs o les xarxes socials i s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques. La vida real i la digital convergeixen. Hem de tenir en compte que els entorns immersius també els podem incorporar en la nostra comunicació interna.

Per la seva banda, Eduard Amiel ha centrat la seva intervenció en tres  macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia que es caracteritza per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga l’omnicanalitat en les formes de treballar o les formes de relacionar-nos amb Salut. Les empreses han d’adaptar-se doncs als nous patrons de la vida omnicanal. També destaca les noves formes de comprar, l’economia “Bring it to me” i el creixement dels mons virtuals on les marques tenen la necessitat d’incorporar element virtuals i agafar els avatars com a audiències.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat i on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Es produeixi un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Per acabar, tenim la macrotendència Brand Citizenship que té en compte la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar als seus clients a viure d’una forma més sostenible. Les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb el nostre entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló ha destacat que hem de tenir una visió transversal del nostre sector, amb la integració de les diferents especialitats. El client ha de comunicar un missatge i té molts canals per fer-ho. Amb aquesta visió global podem donar una resposta. És important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-nos com a consultores estratègiques. Finalment, ha destacat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies