La mirada indiscreta a la transformació digital

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la transformació digital


3a. sessió d’El Mirador Indiscret Transformació digital i multicanalitat. Dijous, 30 de març de 2017 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo-Resum de la sessió  Vídeos de les exposicions  Les imatges Transformació digital i multicanalitat, aquest és el títol de la tercera sessió d’El Mirador Indiscret en la que hem volgut mostrar com està afectant aquesta transformació a les empreses des de tres punts de vista diferents: el publisher, l’agència i l’anunciant. Ferdi Boloix, membre de la Junta de Govern, ha obert la sessió agraint l’assistència de les persones que han omplert la sala del Palau Robert. Seguidament ha presentat al primer ponent, Eduard Amiel per donar-nos la visió del publisher. Amiel afirma que la transformació digital ha estat una oportunitat per trencar barreres, per anar contra les regles. Disposem de més suports però el contingut continua sent el rei. En relació als continguts, hem de pensar de quina manera fem que siguin rellevants i adaptar-los als diferents formats i plataformes perquè arribin al consumidor. L’oportunitat que ofereix la tecnologia per obtenir dades i realitzar un estudi de mètriques, permeten personalitzar el contingut per a l’usuari i donar-li el que vol. L’usuari es converteix així en un amplificador dels continguts que generem. Després de la seva intervenció, el torn de paraula ha passat a Roger Sendra que ha iniciat la seva exposició parlant de la relació de confiança que ha d’haver-hi entre consumidors i marques. Cal generar entorns de confiança, entorns de col·laboració. Les empreses viuen el canvi en una boira: són capaces de fixar un objectiu però desconeixen la forma com arribar-hi. A continuació ha parlat de com les dades ens ajuden a transformar la forma en què mesurem les coses i permet una comunicació personalitzada, adaptativa i de més valor realitzant missatges més rellevants. També podem extraure dades emocionals a través dels likes, o no likes i la utilització d’emoticones. Pel que fa a les característiques que ha de tenir un professional destaca quatre trets: -curiós: ha d’adquirir coneixement, estar en un aprenentatge continuo. -inspirador: fomentant la col·laboració de diferents equips, mai anar sol. -polifacètic: que tingui diferents habilitats. -partner: ningú no sap de tot i per tant, ha de buscar aquells partners que arribin on ell no arriba. La darrera presentació ha anat a càrrec de Marta Catasús que ha recomanat la lectura d’un estudi de Félix Muñoz que recull molt bé els reptes dels anunciants. Pels anunciants, l’era digital ha significat un canvi tant en la forma de treballar els continguts (abans únicament es replicava el que es feia a revistes), com en l’estructura interna de les empreses i dels seus departaments. La transformació digital ha portat molta més feina i més esforç. Implica diversos reptes, formular hipòtesis, testejar, veure si funcionen i una contínua formació, ja que hi ha una evolució constant. És important mesurar-ho tot i per tant, és necessari un mínim coneixement de tecnologia i analítica. Les empreses han de determinar cap a on volen anar i veure com ho fan. Per aconseguir-ho falten mans expertes, professionals amb sentit comú i partners als que se’ls hi demana transparència en els recursos, formació tant en la comunicació tradicional com en la digital i analítica. Actualment podem treure moltes dades de les accions que es duen a terme, però al mateix temps falten dades concretes per poder valorar quina diferència hi ha i com ha afectat al consumidor la redacció d’un contingut versus l’anunci en un banner. La sessió ha finalitzat amb el debat obert als assistents per donar pas al networking acompanyat de cafè i pastes. El mes d'abril hi tornarem. La propera sessió, el 27 d'abril.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies