La mirada indiscreta a la transformació digital

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la transformació digital


3a. sessió d’El Mirador Indiscret Transformació digital i multicanalitat. Dijous, 30 de març de 2017 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo-Resum de la sessió  Vídeos de les exposicions  Les imatges Transformació digital i multicanalitat, aquest és el títol de la tercera sessió d’El Mirador Indiscret en la que hem volgut mostrar com està afectant aquesta transformació a les empreses des de tres punts de vista diferents: el publisher, l’agència i l’anunciant. Ferdi Boloix, membre de la Junta de Govern, ha obert la sessió agraint l’assistència de les persones que han omplert la sala del Palau Robert. Seguidament ha presentat al primer ponent, Eduard Amiel per donar-nos la visió del publisher. Amiel afirma que la transformació digital ha estat una oportunitat per trencar barreres, per anar contra les regles. Disposem de més suports però el contingut continua sent el rei. En relació als continguts, hem de pensar de quina manera fem que siguin rellevants i adaptar-los als diferents formats i plataformes perquè arribin al consumidor. L’oportunitat que ofereix la tecnologia per obtenir dades i realitzar un estudi de mètriques, permeten personalitzar el contingut per a l’usuari i donar-li el que vol. L’usuari es converteix així en un amplificador dels continguts que generem. Després de la seva intervenció, el torn de paraula ha passat a Roger Sendra que ha iniciat la seva exposició parlant de la relació de confiança que ha d’haver-hi entre consumidors i marques. Cal generar entorns de confiança, entorns de col·laboració. Les empreses viuen el canvi en una boira: són capaces de fixar un objectiu però desconeixen la forma com arribar-hi. A continuació ha parlat de com les dades ens ajuden a transformar la forma en què mesurem les coses i permet una comunicació personalitzada, adaptativa i de més valor realitzant missatges més rellevants. També podem extraure dades emocionals a través dels likes, o no likes i la utilització d’emoticones. Pel que fa a les característiques que ha de tenir un professional destaca quatre trets: -curiós: ha d’adquirir coneixement, estar en un aprenentatge continuo. -inspirador: fomentant la col·laboració de diferents equips, mai anar sol. -polifacètic: que tingui diferents habilitats. -partner: ningú no sap de tot i per tant, ha de buscar aquells partners que arribin on ell no arriba. La darrera presentació ha anat a càrrec de Marta Catasús que ha recomanat la lectura d’un estudi de Félix Muñoz que recull molt bé els reptes dels anunciants. Pels anunciants, l’era digital ha significat un canvi tant en la forma de treballar els continguts (abans únicament es replicava el que es feia a revistes), com en l’estructura interna de les empreses i dels seus departaments. La transformació digital ha portat molta més feina i més esforç. Implica diversos reptes, formular hipòtesis, testejar, veure si funcionen i una contínua formació, ja que hi ha una evolució constant. És important mesurar-ho tot i per tant, és necessari un mínim coneixement de tecnologia i analítica. Les empreses han de determinar cap a on volen anar i veure com ho fan. Per aconseguir-ho falten mans expertes, professionals amb sentit comú i partners als que se’ls hi demana transparència en els recursos, formació tant en la comunicació tradicional com en la digital i analítica. Actualment podem treure moltes dades de les accions que es duen a terme, però al mateix temps falten dades concretes per poder valorar quina diferència hi ha i com ha afectat al consumidor la redacció d’un contingut versus l’anunci en un banner. La sessió ha finalitzat amb el debat obert als assistents per donar pas al networking acompanyat de cafè i pastes. El mes d'abril hi tornarem. La propera sessió, el 27 d'abril.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies