La inversió publicitària a TV no deixa de créixer

Josep Espín,

La inversió publicitària a TV no deixa de créixer


La inversió publicitària en televisió connectada a Espanya preveu un creixement de fins a un 24% entre 2017 i 2020, d'acord amb les dades de l'estudi de SpotX i la consultora MTM sobre l'ecosistema de publicitat de televisió connectada a Europa. La recerca, que analitza les tendències, facilitadores i barreres que afecten a la inversió publicitària en la TV connectada durant els propers anys, conclou que aquest sector tindrà una taxa de creixement anual composta del 24% durant els pròxims dos anys, passat dels 45 milions d'euros de 2016 a 105 milions d'euros en 2020. Malgrat tot, la penetració de la televisió connectada a Espanya era del 28% en 2016, una xifra inferior a la mitjana europea. El 76% de les llars a Espanya tenen una penetració de banda ampla fixa que també és inferior a la mitjana europea. No obstant això, els participants esperen creixements majors per 2020, propers al 50%, a mesura que els consumidors vagin adoptant les últimes tecnologies de televisió. L'informe sobre TV Connectada indica que una major inversió publicitària en aplicacions i serveis de contingut local dels principals grups espanyols, Atresmedia i Mediaset, que controlen el 85% del mercat de publicitat en televisió a Espanya, oferirà als televidents serveis alternatius i impulsarà l'adopció de publicitat en TV connectada. Aquestes iniciatives es veuran encoratjades per la creixent demanda d'anunciants i agències que busquen les dades i l'orientació a escala que proporciona l'inventari de TV connectada. “La demanda de publicitat en televisió connectada supera a l'oferta a Espanya. Els anunciants i les agències globals, inclosos P&G i Nestlé, desitgen arribar al seu públic en aquest entorn, amb continguts premium. Esdeveniments com la Copa del Món del proper any, estan encoratjant als consumidors espanyols a invertir en Smart TV, Amazon FireEstics i Google Chromecast i els anunciants volen comprar aquest inventari “, assenyala Léon Siotis, director general de SpotX pel Regne Unit i el Sud d'Europa. Per la seva banda, Nick Thomas, director associat de MTM, agrega: “La inversió publicitària en solucions de TV connectades dels principals players, com Atresmedia i Mediaset, serà fonamental per al creixement global d'aquest sector a Espanya. La infraestructura de banda ampla està en funcionament i, una vegada que el contingut local popular estigui disponible a través de les noves tecnologies, prediem que les audiències migrarán a Video-On-Demand per poder veure els seus programes favorits en horaris flexibles i a l'última tecnologia UHD “. Aquest fet es veu suportat per l'AIMC (Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació), que amb la 3ª Ona de l'Estudi General de Mitjans (EGM), posa en manifest que la televisió temàtica de pagament guanya en adeptes a la tradicional. Pots accedir a l'estudi complet aquí.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies