La inversió publicitària a TV no deixa de créixer

Josep Espín,

La inversió publicitària a TV no deixa de créixer


La inversió publicitària en televisió connectada a Espanya preveu un creixement de fins a un 24% entre 2017 i 2020, d'acord amb les dades de l'estudi de SpotX i la consultora MTM sobre l'ecosistema de publicitat de televisió connectada a Europa. La recerca, que analitza les tendències, facilitadores i barreres que afecten a la inversió publicitària en la TV connectada durant els propers anys, conclou que aquest sector tindrà una taxa de creixement anual composta del 24% durant els pròxims dos anys, passat dels 45 milions d'euros de 2016 a 105 milions d'euros en 2020. Malgrat tot, la penetració de la televisió connectada a Espanya era del 28% en 2016, una xifra inferior a la mitjana europea. El 76% de les llars a Espanya tenen una penetració de banda ampla fixa que també és inferior a la mitjana europea. No obstant això, els participants esperen creixements majors per 2020, propers al 50%, a mesura que els consumidors vagin adoptant les últimes tecnologies de televisió. L'informe sobre TV Connectada indica que una major inversió publicitària en aplicacions i serveis de contingut local dels principals grups espanyols, Atresmedia i Mediaset, que controlen el 85% del mercat de publicitat en televisió a Espanya, oferirà als televidents serveis alternatius i impulsarà l'adopció de publicitat en TV connectada. Aquestes iniciatives es veuran encoratjades per la creixent demanda d'anunciants i agències que busquen les dades i l'orientació a escala que proporciona l'inventari de TV connectada. “La demanda de publicitat en televisió connectada supera a l'oferta a Espanya. Els anunciants i les agències globals, inclosos P&G i Nestlé, desitgen arribar al seu públic en aquest entorn, amb continguts premium. Esdeveniments com la Copa del Món del proper any, estan encoratjant als consumidors espanyols a invertir en Smart TV, Amazon FireEstics i Google Chromecast i els anunciants volen comprar aquest inventari “, assenyala Léon Siotis, director general de SpotX pel Regne Unit i el Sud d'Europa. Per la seva banda, Nick Thomas, director associat de MTM, agrega: “La inversió publicitària en solucions de TV connectades dels principals players, com Atresmedia i Mediaset, serà fonamental per al creixement global d'aquest sector a Espanya. La infraestructura de banda ampla està en funcionament i, una vegada que el contingut local popular estigui disponible a través de les noves tecnologies, prediem que les audiències migrarán a Video-On-Demand per poder veure els seus programes favorits en horaris flexibles i a l'última tecnologia UHD “. Aquest fet es veu suportat per l'AIMC (Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació), que amb la 3ª Ona de l'Estudi General de Mitjans (EGM), posa en manifest que la televisió temàtica de pagament guanya en adeptes a la tradicional. Pots accedir a l'estudi complet aquí.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies