La inversió publicitària a TV no deixa de créixer

Josep Espín,

La inversió publicitària a TV no deixa de créixer


La inversió publicitària en televisió connectada a Espanya preveu un creixement de fins a un 24% entre 2017 i 2020, d'acord amb les dades de l'estudi de SpotX i la consultora MTM sobre l'ecosistema de publicitat de televisió connectada a Europa. La recerca, que analitza les tendències, facilitadores i barreres que afecten a la inversió publicitària en la TV connectada durant els propers anys, conclou que aquest sector tindrà una taxa de creixement anual composta del 24% durant els pròxims dos anys, passat dels 45 milions d'euros de 2016 a 105 milions d'euros en 2020. Malgrat tot, la penetració de la televisió connectada a Espanya era del 28% en 2016, una xifra inferior a la mitjana europea. El 76% de les llars a Espanya tenen una penetració de banda ampla fixa que també és inferior a la mitjana europea. No obstant això, els participants esperen creixements majors per 2020, propers al 50%, a mesura que els consumidors vagin adoptant les últimes tecnologies de televisió. L'informe sobre TV Connectada indica que una major inversió publicitària en aplicacions i serveis de contingut local dels principals grups espanyols, Atresmedia i Mediaset, que controlen el 85% del mercat de publicitat en televisió a Espanya, oferirà als televidents serveis alternatius i impulsarà l'adopció de publicitat en TV connectada. Aquestes iniciatives es veuran encoratjades per la creixent demanda d'anunciants i agències que busquen les dades i l'orientació a escala que proporciona l'inventari de TV connectada. “La demanda de publicitat en televisió connectada supera a l'oferta a Espanya. Els anunciants i les agències globals, inclosos P&G i Nestlé, desitgen arribar al seu públic en aquest entorn, amb continguts premium. Esdeveniments com la Copa del Món del proper any, estan encoratjant als consumidors espanyols a invertir en Smart TV, Amazon FireEstics i Google Chromecast i els anunciants volen comprar aquest inventari “, assenyala Léon Siotis, director general de SpotX pel Regne Unit i el Sud d'Europa. Per la seva banda, Nick Thomas, director associat de MTM, agrega: “La inversió publicitària en solucions de TV connectades dels principals players, com Atresmedia i Mediaset, serà fonamental per al creixement global d'aquest sector a Espanya. La infraestructura de banda ampla està en funcionament i, una vegada que el contingut local popular estigui disponible a través de les noves tecnologies, prediem que les audiències migrarán a Video-On-Demand per poder veure els seus programes favorits en horaris flexibles i a l'última tecnologia UHD “. Aquest fet es veu suportat per l'AIMC (Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació), que amb la 3ª Ona de l'Estudi General de Mitjans (EGM), posa en manifest que la televisió temàtica de pagament guanya en adeptes a la tradicional. Pots accedir a l'estudi complet aquí.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies