Estudi AMES

Josep Espín,

Estudi AMES


Segons l’estudi AMES (Associació de Màrqueting d’Espanya), el 2017 és el tercer any consecutiu que creix la inversió en màrqueting. El informe d'AMES és el primer arreu del món que mesura l'impacte econòmic del màrqueting a un país concret. La notícia ha estat acollida amb entusiasme pel sector. En el 2013, la inversió va arribar al seu punt més baix amb 25.772 milions, i ara, tres anys després, torna a superar la barrera dels 30 milions, amb 30.569 milions, quantitat que representa el 2,7% del PIB. No obstant això, aquesta inversió, segueix estant per sota de la xifra del 2010 (33.002 milions d'euros), any en el qual va començar el descens. Per àrees o partides, a aquest percentatge contribueixen amb un 2,4% la publicitat, comunicació i promoció; amb un 2%, la inversió en preu o descomptes; amb un 0,7%, la marca i relacions amb clients; i amb un 0,3%, la recerca de mercats i la consultoria de màrqueting. De les cinc partides citades en les quals es divideix la inversió general en màrqueting, la més gran és la de publicitat, comunicació i promoció, que representa el 60,5% del total, i que en 2016 va créixer un 3,9%. En la presentació de l'informe han realitzat una estimació dels resultats de cara a 2018. S'estima que serà un exercici positiu per a la inversió en màrqueting, amb un creixement superior al 3% anual, aconseguint els 31.600 milions d'euros. El grup de treball que col·labora amb l'estudi AMES està coordinat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya, i compost per GFK, Scopen, Infoadex, IRI, Academia de la Publicidad i Aneimo/Aedemo. Pots consultar l’estudi complet aquí.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies