Estudi AMES

Josep Espín,

Estudi AMES


Segons l’estudi AMES (Associació de Màrqueting d’Espanya), el 2017 és el tercer any consecutiu que creix la inversió en màrqueting. El informe d'AMES és el primer arreu del món que mesura l'impacte econòmic del màrqueting a un país concret. La notícia ha estat acollida amb entusiasme pel sector. En el 2013, la inversió va arribar al seu punt més baix amb 25.772 milions, i ara, tres anys després, torna a superar la barrera dels 30 milions, amb 30.569 milions, quantitat que representa el 2,7% del PIB. No obstant això, aquesta inversió, segueix estant per sota de la xifra del 2010 (33.002 milions d'euros), any en el qual va començar el descens. Per àrees o partides, a aquest percentatge contribueixen amb un 2,4% la publicitat, comunicació i promoció; amb un 2%, la inversió en preu o descomptes; amb un 0,7%, la marca i relacions amb clients; i amb un 0,3%, la recerca de mercats i la consultoria de màrqueting. De les cinc partides citades en les quals es divideix la inversió general en màrqueting, la més gran és la de publicitat, comunicació i promoció, que representa el 60,5% del total, i que en 2016 va créixer un 3,9%. En la presentació de l'informe han realitzat una estimació dels resultats de cara a 2018. S'estima que serà un exercici positiu per a la inversió en màrqueting, amb un creixement superior al 3% anual, aconseguint els 31.600 milions d'euros. El grup de treball que col·labora amb l'estudi AMES està coordinat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya, i compost per GFK, Scopen, Infoadex, IRI, Academia de la Publicidad i Aneimo/Aedemo. Pots consultar l’estudi complet aquí.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies