Internacionalització: creixement i prestigi

Josep Espín,

Internacionalització: creixement i prestigi


La internacionalització aporta creixement, coneixements, competitivitat i prestigi

  Barcelona, 31 de març de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí una nova sessió d’El Mirador Indiscret, en aquesta ocasió posant la mirada a la Internacionalització en màrqueting i comunicació, per aprofundir sobre els reptes i oportunitats que representa. Mercedes Piera, Consultora en RP i protocol i Coach a MP Public Relations Services ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació de Cristina Serradell,  directora de la Unitat de Negoci Internacional d’ACCIÓ; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC i David Boronat, Executive President de Multiplica. Mercedes Piera ha introduït la sessió i ha donat pas a les intervencions dels participants. Cristina Serradell ha explicat els tres motius principals pels quals una empresa decideix internacionalitzar-se. El primer motiu és créixer. Si una empresa ha de créixer i arribar a més públic necessita sortir a fora. En segon lloc, per diversificar el risc i fer les empreses més resilients. Per últim, per ser més competitius. D’altra banda, ha remarcat que internacionalitzar-se és una inversió a mig termini que requereix d’un muscle financer i s’ha de fer de forma planificada per assumir aquests costos. Ha afegit que és necessari definir una estratègia, realitzar un bon anàlisi intern, saber on volem anar i a través de quins canals i amb quins recursos. Per la seva part Oscar Iniesta ha iniciat la seva intervenció afirmant que la internacionalització és un procés viu que un cop comença no acaba, ja que evoluciona. D'altra banda, per Iniesta  l'empresa ha de tenir una cultura i vocació global, i una missió social. El propòsit enfocat a la internacionalització és clau. Per acabar, ha donat algunes claus per a la internacionalització: Tenir una vocació internacional del negoci;  Disposar d’una aposta corporativa estratègica; Aconseguir unes aliances amb xarxes internacionals; Tenir gent dins l'empresa disposada a sortir a l'exterior. La darrera intervenció ha estat per David Boronat que ha compartit els seus aprenentatges des de la seva experiència. Per Boronat hem de ser conscients que quan t'internacionalitzes ningú no t'està esperant. Si arribes a un mercat on hi ha competència has d’identificar molt bé quin és el teu tret diferencial i específic. Ha parlat també de la importància d'entendre la cultura i la societat del lloc on et trobes per no fracassar, d'aquí la necessitat d'establir-se en el lloc on vols obrir mercat. També ha comentat que s'ha de tenir en compte que hi ha mercats molt tancats en què és millor fer adquisicions i entrar amb socis locals. Finalment, ha destacat la importància de connectar amb els socis en cadascun dels països perquè la relació s’aguanti en el temps i ha afirmat que és necessari construir una relació honesta i de confiança. Aquest Mirador ha servit per confirmar la rellevància que pot tenir per les empreses plantejar-se obrir mercats i apostar per la internacionalització. Catalunya està plena de professionals i empreses amb ADN emprenedor, com els ponents de la sessió d'avui, que serveixen com a exemple a seguir.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies