Internacionalització: creixement i prestigi

Josep Espín,

Internacionalització: creixement i prestigi


La internacionalització aporta creixement, coneixements, competitivitat i prestigi

  Barcelona, 31 de març de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí una nova sessió d’El Mirador Indiscret, en aquesta ocasió posant la mirada a la Internacionalització en màrqueting i comunicació, per aprofundir sobre els reptes i oportunitats que representa. Mercedes Piera, Consultora en RP i protocol i Coach a MP Public Relations Services ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació de Cristina Serradell,  directora de la Unitat de Negoci Internacional d’ACCIÓ; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC i David Boronat, Executive President de Multiplica. Mercedes Piera ha introduït la sessió i ha donat pas a les intervencions dels participants. Cristina Serradell ha explicat els tres motius principals pels quals una empresa decideix internacionalitzar-se. El primer motiu és créixer. Si una empresa ha de créixer i arribar a més públic necessita sortir a fora. En segon lloc, per diversificar el risc i fer les empreses més resilients. Per últim, per ser més competitius. D’altra banda, ha remarcat que internacionalitzar-se és una inversió a mig termini que requereix d’un muscle financer i s’ha de fer de forma planificada per assumir aquests costos. Ha afegit que és necessari definir una estratègia, realitzar un bon anàlisi intern, saber on volem anar i a través de quins canals i amb quins recursos. Per la seva part Oscar Iniesta ha iniciat la seva intervenció afirmant que la internacionalització és un procés viu que un cop comença no acaba, ja que evoluciona. D'altra banda, per Iniesta  l'empresa ha de tenir una cultura i vocació global, i una missió social. El propòsit enfocat a la internacionalització és clau. Per acabar, ha donat algunes claus per a la internacionalització: Tenir una vocació internacional del negoci;  Disposar d’una aposta corporativa estratègica; Aconseguir unes aliances amb xarxes internacionals; Tenir gent dins l'empresa disposada a sortir a l'exterior. La darrera intervenció ha estat per David Boronat que ha compartit els seus aprenentatges des de la seva experiència. Per Boronat hem de ser conscients que quan t'internacionalitzes ningú no t'està esperant. Si arribes a un mercat on hi ha competència has d’identificar molt bé quin és el teu tret diferencial i específic. Ha parlat també de la importància d'entendre la cultura i la societat del lloc on et trobes per no fracassar, d'aquí la necessitat d'establir-se en el lloc on vols obrir mercat. També ha comentat que s'ha de tenir en compte que hi ha mercats molt tancats en què és millor fer adquisicions i entrar amb socis locals. Finalment, ha destacat la importància de connectar amb els socis en cadascun dels països perquè la relació s’aguanti en el temps i ha afirmat que és necessari construir una relació honesta i de confiança. Aquest Mirador ha servit per confirmar la rellevància que pot tenir per les empreses plantejar-se obrir mercats i apostar per la internacionalització. Catalunya està plena de professionals i empreses amb ADN emprenedor, com els ponents de la sessió d'avui, que serveixen com a exemple a seguir.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies