Comunicació Immersiva

Josep Espín,

Comunicació Immersiva


Comunicació immersiva, un repte de comunicació per a les marques

Barcelona, 26 de gener de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la primera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que, com és habitual, ha posat la seva mirada a les tendències en màrqueting i comunicació per al 2022.

El debat ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de RP, protocol i coach a MP Public Relations Services i ha comptat amb la participació de Daniel Rocafort, CEO de Visyon, Eduard Amiel, Managing Director a Dentsu Internacional i Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit.

En la seva intervenció, Daniel Rocafort ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals. Les noves generacions socialitzen en els entorns immersius, com els videojocs o les xarxes socials i s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques. La vida real i la digital convergeixen. Hem de tenir en compte que els entorns immersius també els podem incorporar en la nostra comunicació interna.

Per la seva banda, Eduard Amiel ha centrat la seva intervenció en tres  macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia que es caracteritza per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga l’omnicanalitat en les formes de treballar o les formes de relacionar-nos amb Salut. Les empreses han d’adaptar-se doncs als nous patrons de la vida omnicanal. També destaca les noves formes de comprar, l’economia “Bring it to me” i el creixement dels mons virtuals on les marques tenen la necessitat d’incorporar element virtuals i agafar els avatars com a audiències.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat i on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Es produeixi un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Per acabar, tenim la macrotendència Brand Citizenship que té en compte la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar als seus clients a viure d’una forma més sostenible. Les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb el nostre entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló ha destacat que hem de tenir una visió transversal del nostre sector, amb la integració de les diferents especialitats. El client ha de comunicar un missatge i té molts canals per fer-ho. Amb aquesta visió global podem donar una resposta. És important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-nos com a consultores estratègiques. Finalment, ha destacat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

 [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Modificar cookies