Comunicació Immersiva

Josep Espín,

Comunicació Immersiva


Comunicació immersiva, un repte de comunicació per a les marques

Barcelona, 26 de gener de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la primera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que, com és habitual, ha posat la seva mirada a les tendències en màrqueting i comunicació per al 2022.

El debat ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de RP, protocol i coach a MP Public Relations Services i ha comptat amb la participació de Daniel Rocafort, CEO de Visyon, Eduard Amiel, Managing Director a Dentsu Internacional i Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit.

En la seva intervenció, Daniel Rocafort ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals. Les noves generacions socialitzen en els entorns immersius, com els videojocs o les xarxes socials i s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques. La vida real i la digital convergeixen. Hem de tenir en compte que els entorns immersius també els podem incorporar en la nostra comunicació interna.

Per la seva banda, Eduard Amiel ha centrat la seva intervenció en tres  macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia que es caracteritza per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga l’omnicanalitat en les formes de treballar o les formes de relacionar-nos amb Salut. Les empreses han d’adaptar-se doncs als nous patrons de la vida omnicanal. També destaca les noves formes de comprar, l’economia “Bring it to me” i el creixement dels mons virtuals on les marques tenen la necessitat d’incorporar element virtuals i agafar els avatars com a audiències.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat i on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Es produeixi un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Per acabar, tenim la macrotendència Brand Citizenship que té en compte la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar als seus clients a viure d’una forma més sostenible. Les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb el nostre entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló ha destacat que hem de tenir una visió transversal del nostre sector, amb la integració de les diferents especialitats. El client ha de comunicar un missatge i té molts canals per fer-ho. Amb aquesta visió global podem donar una resposta. És important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-nos com a consultores estratègiques. Finalment, ha destacat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Modificar cookies