Una mirada al passat per parlar del futur

Josep Espín,

Una mirada al passat per parlar del futur


Barcelona, 29 de març de 2022. El Palau Robert va acollir ahir al vespre la trobada organitzada pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i la Generalitat de Catalunya amb motiu de la recent publicació del llibre “Història de la Publicitat de Catalunya” editat per Sàpiens. Històricament Catalunya ha estat referent internacional de talent i creativitat publicitària que ha comptat amb professionals i agències de renom, i el llibre recorre els fets i les dades  més importants del sector publicitari al nostre territori. L’objectiu de la trobada era fer una mirada al passat per parlat del futur, recordar els trets més destacats de la història de la publicitat i parlar sobre les perspectives de futur del sector. Enric Nebot, director de la Revista Control a Catalunya va ser l’encarregat de presentar l’acte, el qual va començar amb els parlaments de benvinguda que van oferir Ignasi Genovès, director general de Difusió de la Generalitat de Catalunya; Jordi Creus, editor de la revista Sàpiens; Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Oriol Duran, secretari de Mitjans de la Generalitat de Catalunya. Ignasi Genovès, en la seva intervenció va destacar que  com a país hem estat pioners en la Publicitat. Des de Prat Gaballí fins avui en dia, passant per Roldós. Per la seva banda, Jordi Creus va explicar una anècdota que ens va situar en l’antiguitat per mostrar-nos així que la publicitat és tan antiga com la humanitat, però que és amb la revolució industrial i amb l’expansió del comerç que arriba el boom de la publicitat. Rosa Romà va destacar en la seva intervenció que aquesta obra és un reconeixement als professionals que han fet història, però també als presents. Les passes que van donar els nostres antecessors ens han permès arribar on som fins ara. També va destacar la Junta de Govern que l’ha acompanyat en el procés de transformació del Col·legi. Finalment, Oriol Duran va voler destacar que quan mirem la història, podem veure que la feina que s’ha fet és meravellosa. I en relació al llibre que consta de dos volums, va dir que ens espera un tercer gran volum del que s’està fent ara i aquí. A continuació Enric Nebot va donar pas a la segona part de la sessió. Va ser el torn de fer una mirada al passat, amb Raül Gilabert, vicepresident de l’Associació Empresarial de Publicitat i Carolina Serra, directora editorial de l’obra, que va respondre a les preguntes Gilabert li va formular. Per a Serra, la Publicitat és Patrimoni de la Humanitat ja que és una de les poques disciplines que permet que tots nosaltres puguem entendre la societat de fa 30, 50 o 80 anys. També va destacar, en relació amb l’associacionisme, que en el moment que hi ha entitats de pes, es dignifica la professió, i, és fonamental perquè la gent confiï. Per acabar Àlex Marquina, vicedegà de Relacions Públiques del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va ser l’encarregat de donar peu a les perspectives de futur a través de les preguntes que li va formular a Muntsa Dachs, coautora del llibre, que va tenir la difícil tasca de fer una mirada al futur. Per a Dachs, tot va molt ràpid, i tot és efímer. Cada dos o tres mesos apareixen nous mitjans. El futur passa pels centennials que són els natius digitals i que trencaran molt dels esquemes que tenim fins ara. Es fan preguntes, són escèptics, es qüestionen les marques i els demanden valors i compromís. Sobre el futur de les agències ella creu que tal com les coneixem ara no tindran sentit. Parla d’ecosistemes, plens de talents diferents, ecosistemes molt connectats. L’acte va finalitzar amb un còctel que es va realitzar a l’exterior de la Sala Cotxeres. Un moment de retrobament i networking que vam poder gaudir amb els professionals del sector que ens van acompanyar en aquesta trobada.   Foto d'Ariadna Arnés[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies