TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT

Adrià Fernàndez,

TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT


Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.


Sota el títol “Què va ser primer: el consum de continguts o l’algorisme?” el debat ha estat moderat per Carla Tortosa, Directora General a GRUPO MAYO i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern del Col·legi; i hi han participat: Anna Domenech i Joan Serra Tur, Responsable de marques i Subdirector General de continguts a Prensa Ibérica, respectivament; Luis Ángel Fernández Hoyos, Senior Data Consultant a GroupM; i Héctor Hernández, Digital Media Manager a Adsmurai.


Anna Domènech ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació de continguts, que és la base de l’informe que el grup Prensa Ibérica ha presentat amb el títol “Estudi de Tendències Informatives” . D’aquest estudi es pot extreure informació molt qualificada sobre els hàbits de consum dels usuaris. Prensa Ibérica ha creat el seu propi KPI com a resultat de la valoració tant de la informació dels usuaris online com de les escoltes de les seves xarxes socials. Joan Serra ha continuat parlant de les temàtiques més consumides d’acord als interessos dels usuaris. En aquest sentit, ha destacat el pes del sector de la Cultura. El Top 3 el conformen les àrees de Seguretat ciutadana i successos, Cultura i Medi ambient. Aquí podeu accedir a l'estudi (https://prensaiberica-estudiodetendencias.elperiodico.com/septiembre23/index.html?tpcc=informeTendencias).


Per la seva banda, Luis Fernández ha iniciat la seva ponència destacant com la IA està impactant en les agències de mitjans. Totes les empreses del sector ja estan implementant la IA amb solucions com Machine Learning o IA generativa. Fernández ha identificat tres eixos que es treballen des de les agències: l’eficiència, la creació i ,per últim, el coneixement. La IA potencia el desenvolupament de tasques automatitzades i predictives.


En la darrera intervenció, Héctor Hernández ha volgut destacar que és imprescindible comunicar-nos de la manera més personalitzada possible. El comportament de l’usuari permet extreure informació per alimentar els algorismes i poder oferir continguts adaptats i efectius. El journey a seguir, segons Hernández, seria el següent: primer, el comportament de l’usuari; després, l’algorisme; i finalment, el consum de continguts. La IA ens ha de permetre oferir estratègies de publicitat i de continguts molt més personalitzades, tot i que també ha destacat que no ens hem de centrar exclusivament en la personalització, sinó en perfilar continguts i ofertes comercials, perquè cada persona pot tenir diferents comportaments d’usuari durant el dia i a les diferents xarxes socials.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies