Spots que ajuden a vendre

Josep Espín,

Spots que ajuden a vendre


#TopMarketing amb Dentsu Spots que ajuden a vendre: necessito un Benchmark! Què maximitza l’eficiència: la creativitat o la pressió en els mitjans? Jordi Garcia, Head of Audience Insights de Dentsu ha tingut el repte de donar resposta a aquesta qüestió en la sessió del #TopMarketing el 22 de juny de 2022. La seva exposició ha començat projectant dos anuncis, que són en els extrems del rànquing de record publicitari: un 94% enfront del 7% en el segon cas. Això ha donat peu a parlar sobre com la quantitat i la qualitat d’una peça publicitària influeix sobre els KPIs que es defineixen per les campanyes. Pel que fa a la qualitat, ens preguntem quants GRP’s necessitem perquè un anunci sigui recordat. Les dades que ells han obtingut són que amb 200 GRP’s es recorda el 25% dels anuncis. Si incrementem la inversió i acumulem 600 GRP’s el record és del 85%. Així, la regla és bàsica: a + GRP’s major record, però les xifres ajuden a poder prendre decisions sobre, per exemple, quant invertir i quin nivell de GRP’s és millor que arribem. El mateix passa amb la qualitat d’una peça. Una bona peça augmenta el record en un 63%. Amb les dades que obtenim podem prendre decisions i determinar si hem de revisar una creativitat, incrementar la pressió o per exemple, en cas que tant el record com la valoració sigui baixa, substituir la peça. Una altra dada important per al record de la peça és la combinació de televisió i la visualització online. El record s’incrementa en un +22%. I com impacte tot això en les vendes? Un record elevat augmenta la intenció de compra un +8%. Amb totes aquestes dades, Jordi García ha conclòs que la suma de GRP’s, la qualitat d’una peça, la combinació de TV& VOL i el record d’una peça publicitària, incrementa la intenció de compra. Disposar dels bechmarks, les dades i indicadors ens ajuda a prendre decisions sobre les campanyes que tirem endavant.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies