Quaderns del CAC

Josep Espín,

Quaderns del CAC


Quaderns del CAC és una publicació científica adreçada al sector audiovisual i editada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. De periodicitat semestral, la revista pretén reflectir i debatre des de Catalunya els grans temes de la comunicació i la cultura audiovisual. Núm 45. Comunicació, mitjans i gènere. Sota aquest títol, el monogràfic ens a endisa a la temàtica de Comunicació, mitjans i gènere amb l'objectiu de posar el focus sobre la problemàtica dels desequilibris de gènere, a la qual l'autoritat catalana reguladora de l'audiovisual (CAC) ha estat atenta, aportant anàlisis sistemàtics i continus en el temps. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 44. Fake news, algoritmes i bombolles informatives. Sota aquest títol, el monogràfic recull articles que parlen sobre l'estat de la intel·ligència artificial, la desinformació durant el referèndum de l'1-O, l'ús de l'explotació de dades personals durant la campanya de Donald Trump i com podem mesurar el biaix ideològic en mitjans digitals. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 43. Diversitat i indústries culturals Sota el títol de "Diversitat i indústries culturals", el monogràfic està format per articles que tracten els canvis i l'evolució que s'ha produït en la cadena de valor de l'audiovisual. Així mateix, recull informació respecta la mesura de les audiències, el règim d'accés als continguts i la monetització. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 42. L'audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments Sota el títol de “L’audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments”, incorpora articles que analitzen la realitat dels serveis over-the-top i la seva interacció amb la resta d’agents del sector audiovisual des d’àmbits com ara la regulació, l’oferta o les estratègies de negoci. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 41. La ràdio, encara. Sota el títol “La ràdio, encara”, la revista dedica el tema monogràfic a aquest gran mitjà. El número obre amb Peter Lewis com a autor convidat amb una contribució sobre ràdio comunitària, i el monogràfic compta amb articles sobre el model de negoci de la ràdio, el podcàsting, la ràdio local, el crowfunding com a sistema de finançament de continguts de ràdio, i els programes radiofònics adreçats a la infància. Pots consultar el número en aquest enllaç.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies