Les Xarxes Socials i el FCB

Josep Espín,

Les Xarxes Socials i el FCB


El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya adverteix dels riscos que comporta la gestió dels nous entorns digitals

Barcelona, 18 de febrer de 2020

Arrel de la polèmica sorgida amb la suposada contractació d’una consultora d’anàlisi digital de dades per part del Futbol Club Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya fa públic aquest comunicat per tal d’expressar el seu posicionament sobre aquest tipus de pràctiques.

Així, es vol deixar constància que les xarxes socials aporten noves oportunitats, però també impliquen una sèrie de riscos que cal conèixer i dominar per no traspassar els marcs legals. De la mateixa manera, la transparència i la honestedat a l’entorn online ha de ser una exigència ètica de primer nivell.

Des del Col·legi es recalca la necessitat de respectar el Codi Deontològic Professional i dur a terme una comunicació publicitària respectuosa i amb continguts veraços. Per tal d’evitar aquest tipus de polèmiques cal que siguin professionals acreditats els que gestionin aquest entorn digital per no caure en errors i treure el màxim profit de la nova comunicació.

En aquest sentit, Àlex Marquina, Vicedegà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha assegurat que “la relació entre ètica, reputació online i responsabilitat social crea un cercle virtuós i no s’entén una sense l’altra”

“Les grans marques han de saber monitoritzar els resultat de les seves accions i a partir d’aquí aplicar les millores de funcionament que es considerin necessàries. L’ètica ha de conduir l’acció a xarxes. La creació de bots o perfils falsos que juguin a favor de la marca o bé manipulin l’audiència, va en contra d’aquesta ètica, i acaba produint un efecte contrari a l’esperat inicialment.

El concepte de marca ètica cada cop agafarà més volada. La combinació de principis ètics i professionalitat ha de ser la garantia d’avançar en aquest camí.

Per a aclariments o petició d’entrevistes, podeu contactar amb:

Cristina Gibert Telf. 669864037 Marc Puig Telf. 619289005

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies