La revolució de la AI pel màrqueting i la comunicació serà superior al que va suposar la irrupció d’Internet

Albert Rodriguez,

La revolució de la AI pel màrqueting i la comunicació serà superior al que va suposar la irrupció d’Internet


 El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí un altre Mirador Indiscret, les jornades mensuals que tracten temes d’actualitat i de tendències del sector. En aquesta ocasió, ha posat la seva mirada en el Chat GPT i s’ha preguntat si aquesta tecnología és un àngel o un dimoni.


El debat ha estat moderat per Àlex Marquina, director de màrqueting de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i ha comptat amb la participació de Jordi Urbea, CEO d’Ogilvy Barcelona i expert en màrqueting digital, Gina Tost, Secretària de polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya i Gerard Olivé, Cofundador i CoCEO de Garapa i d’Antai Ventures i expert en emprenedoria digital i tecnològica.


Jordi Urbea, ha començat la seva intervenció explicant que és impossible definir si la AI i en concret del ChatGPT és un àngel o un dimoni, tot depèn de l'ús que facin les agències, institucions, empreses i en general, la societat. Urbea ha destacat el paper potenciador i l'augment d'oportunitats que són capaces de generar aquestes eines i ha afirmat que la irrupció de la AI serà superior a la revolució que va provocar l'arribada d'internet als anys 90. Alhora, ha recalcat la gran oportunitat que tenen les agències per posar en valor els seus serveis i ajudar a les marques. Per aquest motiu, un dels reptes que afronta el sector és professionalitzar-se al voltant d'aquestes eines i ser imprescindibles pel desenvolupament de les empreses. Finalment, ha deixat clar que el paper de la creativitat no desapareixerà, però que els professionals hauran d'adaptar els seus processos de creació i fluxos de treball.



Per la seva banda, Gina Tost ha començat destacant que la AI és un concepte que es porta treballant i utilitzant des dels anys 90, però gràcies a la irrupció d'eines molt més democratitzades com ChatGPT, avui en dia vivim la gran eclosió. En la seva intervenció Gina remarcat la necessitat d'establir un marc regulador i mecanismes de control, per tal protegir els drets fonamentals de les persones usuàries i de les empreses que treballen amb aquestes tecnologies, sobretot en el tractament de les dades. És per això, que per a la secretària de polítiques digitals, l'AI obre portes per aconseguir coses increïbles, però sense control pot esdevenir un problema de futur.


En la darrera intervenció, Gerard Olivé, ens ha aportat l'experiència i el coneixement des de la part empresarial i emprenedora. De la mateixa manera que els altres ponents han destacat que el ChatGPT, així com les altres eines d'AI, obren un món de possibilitats, ha senyalat que cal educació i regulació de les mateixes, i confirma el canvi de paradigma existent. Per a Olivé, la diferència entre el metavers, realitat virtual i d'altres tecnologies aparegudes vers l'AI és que aquesta última afecta absolutament a tots els sectors, per això el repte de les empreses és buscar i trobar el talent per preparar les companyies per aquest gran canvi. La gran oportunitat per les empreses i start-ups és la capacitat que ofereix l'AI per tractar i facilitar dades.



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies