“La publicitat és la llum que es veu al final del túnel, però aquest túnel està en obres”

Josep Espín,

“La publicitat és la llum que es veu al final del túnel, però aquest túnel està en obres”


Barcelona, 21 d’abril de 2022. Avui al Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya hem celebrat una edició especial de La Torradora, en la que hem convidat a participar estudiants de diferents universitats per saber què pensen del sector, com encaren el seu futur i quines inquietuds tenen.

Per parlar-ne, hem comptat amb Victor Sabina i Natàlia Prats de la Universitat Autònoma de Barcelona; Ignasi Navarro i Ana Margalló de la Universitat de Barcelona; Pola Amat i Ismael Sánchez, de la Blanquerna - Universitat Ramon Llull; Ari Cabré i Clàudia Mateu de la Barcelona School of Creativity; Àlex Valverde i Francesca Fàbregas de la Universitat Pompeu Fabra i Alicia Díaz i Álvaro Heredero de la Universitat Abat Oliba. Hi ha hagut consens sobre els diferents temes que s’han tractat, els estudiants estan en sintonia sobre el que senten i la forma com veuen el futur i les seves expectatives.

En aquest sentit, no són molt optimistes amb les expectatives de futur un cop finalitzats els estudis. Acaben una carrera de quatre anys, tenint una visió global, però a efectes pràctics es pregunten què saben fer. Per això, fan una crida a les universitats, perquè incloguin assignatures més pràctiques com l’us de photoshop o el màrqueting digital. També es qüestionen que després de tot l’esforç la seva entrada a l’àmbit laboral estigui mal remunerada o sigui inexistent.

Tenen present que el seu futur passa per la diferenciació, que no ve marcada per la titulació, sinó per l’especialització i a força de treballar la marca personal. Pel que fa a la comunicació de les marques, segueixen a aquelles que no venen només producte, sinó els valors que tenen al darrere. Segueixen una marca pel que fan sentir i pel que aporten: a la gent li agrada formar part d’un moviment.

Consideren la publicitat online intrusiva i en molts casos seguint els paràmetres de la televisió tradicional, en què estàs veient un contingut i el tallen per posar un anunci. Tot i això agraeixen que la publicitat sigui personalitzada. La sortida laboral a l’estranger la veuen positiva i com a opció, com a forma d’enriquiment personal, de conèixer altres cultures i altres formes de comunicar, però sempre amb la idea de tornar i aplicar el que s’ha après.

Per ells, la clau de l’èxit és tenir molt clar cap a on vols anar i provar-ho tot, a base de resiliència i esforç, perquè es pot valorar el talent, però també ha d’haver-hi esforç.

Finalment, afirmen que totes i tots tenen moltes ganes de treballar i que són molt treballadors. Volen que es cregui en els joves, i que se’ls donin mésnoportunitats.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies