La mirada indiscreta al marketing infantil

Josep Espín,

La mirada indiscreta al marketing infantil


17a sessió d'El Mirador Indiscret Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys Dijous, 31 de gener de 2019 Consulta 10 principals conclusions Vídeo resum Les imatges

Celebrada una altra jornada del Mirador Indiscret, en aquesta ocasió dedicada als canvis que s'han produït en el màrqueting infantil en els darrers anys.

Per fer-ho hem comptat amb la participació de Jorge Esteve, Director de The Modern Kids & Family Barcelona, Anna Gago, Brand Manager a Penguin Random House i Sergio García, CEO i Co-founder de Petoons Studio. El moderador en aquesta ocasió ha estat Antonio Traugott, director general del Col·legi.

Parlar del màrqueting infantil implica endinsar-nos en aspectes rellevants sobre la infància. Jorge Esteve ens ha donat llum en aquest sentit, explicant-nos que la infància d'avui és prescriptora, heterogènia, és més madura, 100% tecnològicahiperinformada i té criteris exigents. Els nens han esdevingut Decision Makers, els nous models familiars els cedeixen espai per a la presa de decisions. Estan hiperinformats i per tant amb capacitat d'assessorar.

A l'hora de construir el seu discurs es basen en raons fonamentals pels pares vinculades a la seva seguretat, la seva salut, la seva educació i la seva felicitat. I quan tot això falla, recorren al PESTER POWER: habilitat dels nens per demanar als seus pares alguna cosa fins a l'esgotament.

Les marques arriben als nens a través del branded content, estant on ells estan i parlant el seu llenguatge: el del joc i la imaginació i el de l'amistat.

Per la seva banda, Anna Gago ens ha parlat del canvi de model i de les regles de joc. Actualment les marques analitzen constantment i a partir d'aquí generen un producte. D'igual forma, si tens una idea, l'has de fer realitat en poc temps perquè d'una altra manera, el moment d'aquella idea passarà.

S'ha de tenir en compte que el consumidor és el rei i és clau saber quins són els seus interessos i quin producte li puc oferir que s'ajusti a aquesta necessitat.

Per al sector editorial és important buscar la forma de connectar amb el públic infantil a través de llibres de trucs o ambientats en el joc del moment. S'ha de saber què consumeix el públic infantil: ells són els consumidors del futur.

En relació al màrqueting editorial també s'han produït canvis. Les editorials ja no són necessàries per fer la campanya inicial, l'autor ja té el seu públic. El que han de fer és actuar d'amplificadors i veure com sumar i afegir audiència.

Avui dia és preferible fer un producte per un nínxol que espera aquest producte que no un per a un públic ampli. El producte s'ha d'adaptar a cada necessitat.

L'última intervenció ha anat a càrrec de Sergio Garcia que ha explicat el perquè del naixement de Petoons. El fet és que el nen davant de les tauletes queda aïllat en la seva bombolla. Petoons ofereix la possibilitat de jugar en família. Play together. Això només va ser el principi i els canvis s'han anat produint sobre la marxa.

Ha parlat de la importància d'identificar els influencers. Són rellevants perquè generen contingut i perquè la resposta de la comunitat és una font d'informació a tenir en compte per a obtenir element de millora. El producte per tant, canvia i es modifica constantment.

Per acabar, ha destacat la importància del transmèdia. O ets transmèdia o no sobrevius. Els nens són multicanal.

Un cop finalitzades les intervencions s'ha donat pas al debat per acabar la sessió amb l'esmorzar/networking.

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies