La mirada indiscreta a les plataformes

Josep Espín,

La mirada indiscreta a les plataformes


9a sessió d’El Mirador Indiscret Platform revolution! Les plataformes com a motor d’innovació digital Dijous, 25 de gener de 2018 Consulta: Els 10 punts clau  Vídeo de les exposicions Les imatges El passat dijous, 25 de gener es va realitzar al Palau Robert la novena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica de les Plataformes digitals. Les últimes tendències en aquest fenomen, les seves característiques i com està afectant a l’entorn econòmic aquesta nova corrent de negoci són alguns aspectes que es van comentar en la sessió moderada per Xavier Dedeu, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, qui va iniciar la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Xavier Fisa, cap d’Estratègia de LaviniaNext (Grup Lavinia),  va iniciar la seva intervenció introduint el fenomen de les plataformes digitals diferenciant aquest concepte d’alguns que poden generar confusió com App o web. Seguidament va explicar com va sorgir el fenomen de les plataformes digitals, com a resposta de les necessitats de diversos segments de la població, com s'han posicionat diverses marques per tal d'omplir segments del mercat que encara estaven buits o per tal d'oferir alternatives més còmodes o properes a serveis tradicionals com els taxis amb Uber o els lloguers de vacances amb Airbnb. Xavier va parlar sobre la necessitat de  fixar els buits legals que encara sorgeixen en aquest nou corrent de negoci. Seguidament, va definir els passos que cal seguir per tal de dissenyar una plataforma: identificar els agent i les relacions, dissenyar les regles i eines del joc, desenvolupar l'infrastructura i dur a terme la medició. Xavier ha donat molta importància a la creació de valor diferenciat com a eix clau per tal que la nostra plataforma sigui tot un èxit. Seguidament, Víctor Roca, director de Màrqueting a Deliberry va exposar el  fenomen de les plataformes digitals des del punt de vista intern de Deliberry, un nou model de negoci que canvia la percepció que es tenia sobre la compra online prometent una compra de qualitat gràcies al procés de "picking" de les seves "mamashoppers". Víctor va donar molta importància al fet que es trenquin les barreres entre la plataforma i el client, en aquest cas fent que superin la seva por a comprar aliments per internet, cal arribar al target i que aquest vulgui repetir l'experiència. Seguidament va mostrar xifres sobre el creixement de l'E-commerce al nostre país, aquest ha augmentat un 26 % en front al 16% dels supermercats tradicionals, xifres que són un bon punt de partida tenint en compte que és un model de negoci relativament nou. Per últim es va donar pas a l'esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l'oportunitat de fer networking.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies