La mirada indiscreta a la postveritat

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la postveritat


6a sessió d’El Mirador Indiscret La comunicació en l'era de la postveritat Dijous, 29 de juny de 2017 Consulta Els 10 punts clau Vídeo-Resum de la sessió Vídeo de les exposicions  Les imatges El tema que ha tancat aquesta la darrera sessió d'El Mirador Indiscret abans de l'estiu, ha estat la comunicació en l'era de la postveritat. El 29 de juny, al Palau Robert, hem pogut donar una mica de llum a aquest concepte triat com a terme de l'any 2016 pel Diccionari Oxford. La sessió l'ha moderat Carolina López Nicolau, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, que ha iniciat la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Enric Sierra, director adjunt de La Vanguardia, ha estat el primer a intervenir i ha parlat sobre la postveritat des de la perspectiva d'un mitjà.  El fet que internet permeti que les persones puguin intervenir i realitzar comentaris en relació a notícies és una oportunitat. Però de la mateixa manera, és un risc, donat que deixen la porta oberta a notícies que no són certes i que no són ben intencionades. A continuació Juanjo Duelo, director general de DR Healthcare, ha exposat el seu cas. Davant d'afirmacions realitzades per ells en relació al motiu de les migranyes, afirmacions acompanyades d'estudis científics, la comunitat sanitària respon atacant i basant-se en la falsedat. Sembla que una afirmació, encara que falsa, si està emparada per una gran empresa acreditada, té una major credibilitat que la que pot donar una empresa més petita encara que al darrera de l'afirmació hi hagi un fonament científic. L'única manera de contrarestar això és amb perseverança. Per últim, Conchita Negueruela, directora de 3lemon, ha donat la seva visió com a empresa. Ha començat definint el terme "postveritat" segons la wikipedia: mentira emotiva que describe la situación en la cual, a la hora de crear y moldear opinión pública, los hechos objetivos tienen menos influencia que las apelaciones a las emociones y a las creencias personales.  Depen només de nosaltres el poder indentificar una notícia falsa. També comenta la creació de perfils falsos o de persones que hi  ha al darrera de personatges influents i si això és lícit. I deixa unes qüestions per a la reflexió: hem decidit tolerar la mentida com a  part bàsica de la nostra vida?  o és que ja no sabem distingir ficció de realitat?    [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies