La inversió publicitària a TV no deixa de créixer

Josep Espín,

La inversió publicitària a TV no deixa de créixer


La inversió publicitària en televisió connectada a Espanya preveu un creixement de fins a un 24% entre 2017 i 2020, d'acord amb les dades de l'estudi de SpotX i la consultora MTM sobre l'ecosistema de publicitat de televisió connectada a Europa. La recerca, que analitza les tendències, facilitadores i barreres que afecten a la inversió publicitària en la TV connectada durant els propers anys, conclou que aquest sector tindrà una taxa de creixement anual composta del 24% durant els pròxims dos anys, passat dels 45 milions d'euros de 2016 a 105 milions d'euros en 2020. Malgrat tot, la penetració de la televisió connectada a Espanya era del 28% en 2016, una xifra inferior a la mitjana europea. El 76% de les llars a Espanya tenen una penetració de banda ampla fixa que també és inferior a la mitjana europea. No obstant això, els participants esperen creixements majors per 2020, propers al 50%, a mesura que els consumidors vagin adoptant les últimes tecnologies de televisió. L'informe sobre TV Connectada indica que una major inversió publicitària en aplicacions i serveis de contingut local dels principals grups espanyols, Atresmedia i Mediaset, que controlen el 85% del mercat de publicitat en televisió a Espanya, oferirà als televidents serveis alternatius i impulsarà l'adopció de publicitat en TV connectada. Aquestes iniciatives es veuran encoratjades per la creixent demanda d'anunciants i agències que busquen les dades i l'orientació a escala que proporciona l'inventari de TV connectada. “La demanda de publicitat en televisió connectada supera a l'oferta a Espanya. Els anunciants i les agències globals, inclosos P&G i Nestlé, desitgen arribar al seu públic en aquest entorn, amb continguts premium. Esdeveniments com la Copa del Món del proper any, estan encoratjant als consumidors espanyols a invertir en Smart TV, Amazon FireEstics i Google Chromecast i els anunciants volen comprar aquest inventari “, assenyala Léon Siotis, director general de SpotX pel Regne Unit i el Sud d'Europa. Per la seva banda, Nick Thomas, director associat de MTM, agrega: “La inversió publicitària en solucions de TV connectades dels principals players, com Atresmedia i Mediaset, serà fonamental per al creixement global d'aquest sector a Espanya. La infraestructura de banda ampla està en funcionament i, una vegada que el contingut local popular estigui disponible a través de les noves tecnologies, prediem que les audiències migrarán a Video-On-Demand per poder veure els seus programes favorits en horaris flexibles i a l'última tecnologia UHD “. Aquest fet es veu suportat per l'AIMC (Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació), que amb la 3ª Ona de l'Estudi General de Mitjans (EGM), posa en manifest que la televisió temàtica de pagament guanya en adeptes a la tradicional. Pots accedir a l'estudi complet aquí.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies