La mirada a la intel·ligència col·lectiva

Josep Espín,

La mirada a la intel·ligència col·lectiva


4a sesión del Mirador Indiscreto Inteligencia colectiva Jueves, 31 de octubre de 2019. Consulta 10 principales conclusiones Vídeo resumen (en edición) Las imágenes Ha tingut lloc una nova edició del Mirador, amb el focus posat en la intel·ligència col·lectiva com a pensaments que sorgeixen a partir de la col·laboració de diversos individus en relació amb un tòpic concret. En aquesta ocasió, la moderadora Sílvia Sivera, Vocal de la Junta de Govern, ha estat l'encarregada d'introduir la jornada i ha presentat a cadascun dels ponents: Thais Ruiz de Alda estratega tecnòloga, Arnau Vilardell, fundador i coordinador de Som Mobilitat i Manel Heredero, consultor en transformació organitzativa a Ouishare. Els tres ponents tenien com a objectiu explicar els beneficis de la intel·ligència col·lectiva com un complement per a l'estratègia empresarial. Cadascun des de la seva visió futurista ens han explicat l'optimització dels resultats en la comunicació corporativa gràcies a l'ús d'aquest recurs. La primera intervenció ha estat a càrrec de Thais Ruiz de Alda, qui ha explicat que és el més important de la intel·ligència col·lectiva és fomentar valor empresarial a les entitats, permetre l'accés al coneixement i la cultura, i la seva utilització com a recurs mediàtic. Aquestes finalitats, s'aconsegueixen a partir del open innovation; una estratègia que té en compte a els"stakeholders", als clients i als "employees"de manera igualitària. El segon ponent ha estat Arnau Vilardell, qui ha explicat la importància del "Sharing economy" o economia col·laborativa a partir de casos reals d'empreses com Airbnb i plataformes com Metadecidim. A més d'argumentar la importància d'una xarxa sostenible en un ecosistema empresarial. L'últim ponent ha estat Manel Heredero qui reflexiona els avantatges de deixar a un costat el paradigma industrial empresarial jeràrquic, per a donar pas a un paradigma autònom, emergent i arriscat. Un prototip comercial on no solament es té en compte la internalització sinó que també les relacions humanes. Una vegada han finalitzat totes les intervencions, s'ha obert el torn de preguntes i s'ha realitzat una activitat dinàmica bidireccional simètrica posant en pràctica la intel·ligència col·lectiva.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies