La comunicació corporativa és vital

Josep Espín,

La comunicació corporativa és vital


La comunicació corporativa és vital per les marques i les corporacions

  Barcelona, 2 de febrer de 2022. Avui el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estrenat una nova activitat: La Torradora. Unes trobades en format d’esmorzars per aprofundir sobre l'actualitat i tendències de temes i disciplines concrets. En la primera sessió de La Torradora, centrada en la Comunicació Corporativa, hem comptat amb la participació d’Alba Roig. CCO d’Adsmurai; Dani Bargalló, director executiu d’Interprofit; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Àngels Bardina, cap d’estratègia i contractació publicitària de la Diputació de Barcelona; Joan Castillo, Digital Marketing Manager a LEWIS i Aina Rodríguez, directora de comptes a Intermèdia Comunicació, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de la publicació Comunicació21. En la sessió s’ha destacat que la pandèmia ha provocat una situació on les marques demanen una urgència comercial i resultats immediats, la qual cosa entra en conflicte amb la visió i proposta estratègica de les agències. Des del punt de vista dels professionals i les agències de comunicació corporativa, el moment actual significa una gran oportunitat per ajudar les companyies a adaptar-se, replantejar la seva cultura empresarial, definir nous valors i propòsits, i així encarar aquesta nova situació. La comunicació corporativa és clau, i així ho valoren professionals, agències i clients. Aquests mesos s’ha passat de pensar que la comunicació no era tan important, a incorporar als responsables de comunicació en els comitès de direcció, per finalment considerar que la comunicació és fonamental per qualsevol empresa. També s’ha recordat que parlar de comunicació corporativa és parlar de comunicació interna, que pren especial importància per aportar valor als empleats i retenir el talent. És igual de rellevant tractar bé als propis empleats, com als consumidors, i buscar espais de trobada on crear esperit de comunitat. En relació amb la comunicació institucional i en les corporacions es considera obligatori comunicar què es fa i què és d’interès pel ciutadà, però també el fet que s’ha d’anar més enllà i explicar per què es fa i quins criteris hi ha al darrere. Finalment, s’ha destacat el paper de la comunicació corporativa per a les marques i les corporacions i la importància de posar en valor el que la comunicació els ofereix. Al darrere de la comunicació corporativa i en funció dels objectius que es plantegen cal una capacitat estratègica per donar solucions. Les empreses han d’entendre que per obtenir resultats, cal invertir, per això és necessari elevar els pressupostos de comunicació.
[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies