Inversió publicitaria en mitjans digitals

Josep Espín,

Inversió publicitaria en mitjans digitals


IAB: Estudi de la inversió publicitaria en mitjans digitals 2018 Descarrega l'estudi aquí

Un any més, l'Associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital a Espanya (IAB Spain) amb la col·laboració de PwC ha elaborat l'estudi sobre la Inversió Publicitària en Mitjans Digitals 2018.

La inversió publicitària va créixer fins a un 13,5 més en comparació a l'any 2017, amb un xifra de 1.972 milions d'euros. Aquest resultat es distribueix entre diferents suports: qui encapçala la llista el desktop i mobile amb 1.858 milions, darrere seu aquesta la publicitat exterior amb 61 milions; a continuació aquesta native i branded content amb un total de 43,1 milions; li segueix l'àudio online amb 6,5 milions; finalment trobem la televisió connectada amb 2,8 milions.

Així doncs, la publicitat digital representa una penetració del 34,3% respecte al total invertit i enforteix la seva posició en el rànquing de mitjans, aconseguint acostar-se al resultat del líder de la implementació, la televisió amb un 37,1%.

En termes de sectors que més inverteixen en publicitat, Automoció és el rei del rànquing amb un 23,7%. En segon lloc li segueix Gran Distribució amb un 10,9% amb les companyies El Corte Inglés i Hipercor com principals marques. Seguidament, la Bellesa, Higiene i Coméstica s'emporta el tercer lloc amb un 9,2% on destaca l'empresa Procter & Gamble. Després segueixen altres sectors com a Alimentació i Begudes (8,4%), Banca (7,6%) i Telecomunicacions (7,3%).

Si vols saber com continua l'informa, llegeix-lo aquí[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies