Inauguració oficial d’EL HUB

Josep Espín,

Inauguració oficial d’EL HUB


Barcelona, 20 d’abril de 2021. Avui ha tingut lloc l’acte d’inauguració oficial d’EL HUB del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, l’espai que ha nascut amb l’objectiu de convertir-se en el motor d’acceleració del sector.

EL HUB compta amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. En l’acte inaugural han participat Ignasi Genovès, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya; Eva María Menor, presidenta delegada de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la  Diputació de Barcelona; Laia Bonet, tercera tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona i Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació, Generalitat de Catalunya.

En les seves intervencions han destacat el paper que tindrà EL HUB com a impulsor no només del sector de la comunicació, sinó també l’aportació que tindrà a l’economia de la ciutat i del país en general, a l’esdevenir un actor principal per iniciar sinèrgies dins de la indústria comunicativa, del màrqueting i de les relacions públiques. En paraules de Genovès: “Barcelona i Catalunya no tenen el paper de líders en aquest moment, i jo crec que EL HUB serà un element important que ens permetrà recuperar el liderat a Europa”. Per la seva part, Eva María Menor ha fet esment de la necessitat de la col·laboració entre les entitats públiques i el sector privat i, arran del paper que tindrà EL HUB, ha emfatitzat la necessitat de traspassar barreres: “Abans les empreses de la comunicació no es miraven i projectes com aquest posen en manifest la necessitat de la col·laboració, que és molt important a l’hora de desenvolupar l’economia d’aquest sector”.

De la mateixa manera, Lluís Juncà també ha fet referència a la necessitat de la col·laboració, que “sovint s’ha tractat com una eina de segona, quan es tracta d’una eina fonamental”, tant a l’hora de fer negocis com a l’hora de construir una societat, i també ha destacat la visió de futur que hi ha sobre EL HUB: “Catalunya ha de pensar en gran i fer projectes ambiciosos”.

 La tercera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, ha posat en rellevància que EL HUB és un projecte “imprescindible”, arran de “la capacitat que té de generar oportunitats”, no només per aquelles iniciatives que s’hi integrin, sinó també que es tractava d’un projecte necessari “tant per a la ciutat, com per al país i més enllà”.

EL HUB neix de la mà del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya i Aticco per convertir-se en l’ecosistema del sector per reunir en un mateix espai marques, empreses de màrqueting digital, mitjans de comunicació, agències de publicitat i comunicació, agències de relacions públiques, agències de mitjans, startups, proveïdors de tecnologia, productores, estudis de disseny, col·lectius empresarials i de professionals independents, administració pública i qualsevol actor que tingui activitat en aquest sector. És un espai de coworking, d’activitat, de networking i de creació de negoci on conviuen el talent i la creativitat.

Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació ha posat en rellevància la necessitat d’aquest projecte, ja que la comunicació corporativa, la publicitat i les relacions públiques han esdevingut crucials per a les empreses: “Actualment no hi ha cap empresa que no treballi amb una perspectiva de construir una marca, i en el Col·legi som especialistes en això”. D’aquesta manera, Romà ha afegit que “EL HUB pot representar per a les indústries catalanes una facilitat perquè els projectes empresarials tinguin un gran calat. EL HUB significa riquesa de país”

Per la seva part Gabriel Espín ha remarcat el paper d’Aticco com a agent mobilitzador dins de l’emprenedoria a Barcelona i a Catalunya: “Nosaltres no només som edificis ‘xulos’, sinó que també som dinamitzadors, venem aquesta dinamització de les empreses per poder sumar i ser més forts”. I ha afegit el paper que del màrqueting i la comunicació dins de les empreses: “El sector comunicatiu ajuda a les empreses a tenir més facturació, el que vol dir tenir més riquesa. El poder allotjar EL HUB vol dir que podem generar encara més facturació i riquesa per a aquestes empreses”. El CEO d’Aticco també ha mencionat els coworkings com un ‘prototipus’ de hub: “Les nostres oficines són un caldo de cultiu perquè acabin passant coses”.

EL HUB compta amb el suport de diferents entitats, institucions i associacions del sector que avalen aquest projecte: Associació Catalana de Comunicació, Investigació i Estratègia Polítiques, Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals, Asociación de Agencias de Creatividad Transformadora, Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación, Associació Mitjans d'Informació i Comunicació, Associació Empresarial de Publicitat, Clúster Audiovisual de Catalunya, Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Interactive Adverstising Bureau Spain, Mobile World Congress – GSMA, Associació Catalana de la Premsa Comarcal,  entre d’altres.

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies