Inauguració oficial d’EL HUB

Josep Espín,

Inauguració oficial d’EL HUB


Barcelona, 20 d’abril de 2021. Avui ha tingut lloc l’acte d’inauguració oficial d’EL HUB del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, l’espai que ha nascut amb l’objectiu de convertir-se en el motor d’acceleració del sector.

EL HUB compta amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. En l’acte inaugural han participat Ignasi Genovès, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya; Eva María Menor, presidenta delegada de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la  Diputació de Barcelona; Laia Bonet, tercera tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona i Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació, Generalitat de Catalunya.

En les seves intervencions han destacat el paper que tindrà EL HUB com a impulsor no només del sector de la comunicació, sinó també l’aportació que tindrà a l’economia de la ciutat i del país en general, a l’esdevenir un actor principal per iniciar sinèrgies dins de la indústria comunicativa, del màrqueting i de les relacions públiques. En paraules de Genovès: “Barcelona i Catalunya no tenen el paper de líders en aquest moment, i jo crec que EL HUB serà un element important que ens permetrà recuperar el liderat a Europa”. Per la seva part, Eva María Menor ha fet esment de la necessitat de la col·laboració entre les entitats públiques i el sector privat i, arran del paper que tindrà EL HUB, ha emfatitzat la necessitat de traspassar barreres: “Abans les empreses de la comunicació no es miraven i projectes com aquest posen en manifest la necessitat de la col·laboració, que és molt important a l’hora de desenvolupar l’economia d’aquest sector”.

De la mateixa manera, Lluís Juncà també ha fet referència a la necessitat de la col·laboració, que “sovint s’ha tractat com una eina de segona, quan es tracta d’una eina fonamental”, tant a l’hora de fer negocis com a l’hora de construir una societat, i també ha destacat la visió de futur que hi ha sobre EL HUB: “Catalunya ha de pensar en gran i fer projectes ambiciosos”.

 La tercera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, ha posat en rellevància que EL HUB és un projecte “imprescindible”, arran de “la capacitat que té de generar oportunitats”, no només per aquelles iniciatives que s’hi integrin, sinó també que es tractava d’un projecte necessari “tant per a la ciutat, com per al país i més enllà”.

EL HUB neix de la mà del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya i Aticco per convertir-se en l’ecosistema del sector per reunir en un mateix espai marques, empreses de màrqueting digital, mitjans de comunicació, agències de publicitat i comunicació, agències de relacions públiques, agències de mitjans, startups, proveïdors de tecnologia, productores, estudis de disseny, col·lectius empresarials i de professionals independents, administració pública i qualsevol actor que tingui activitat en aquest sector. És un espai de coworking, d’activitat, de networking i de creació de negoci on conviuen el talent i la creativitat.

Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació ha posat en rellevància la necessitat d’aquest projecte, ja que la comunicació corporativa, la publicitat i les relacions públiques han esdevingut crucials per a les empreses: “Actualment no hi ha cap empresa que no treballi amb una perspectiva de construir una marca, i en el Col·legi som especialistes en això”. D’aquesta manera, Romà ha afegit que “EL HUB pot representar per a les indústries catalanes una facilitat perquè els projectes empresarials tinguin un gran calat. EL HUB significa riquesa de país”

Per la seva part Gabriel Espín ha remarcat el paper d’Aticco com a agent mobilitzador dins de l’emprenedoria a Barcelona i a Catalunya: “Nosaltres no només som edificis ‘xulos’, sinó que també som dinamitzadors, venem aquesta dinamització de les empreses per poder sumar i ser més forts”. I ha afegit el paper que del màrqueting i la comunicació dins de les empreses: “El sector comunicatiu ajuda a les empreses a tenir més facturació, el que vol dir tenir més riquesa. El poder allotjar EL HUB vol dir que podem generar encara més facturació i riquesa per a aquestes empreses”. El CEO d’Aticco també ha mencionat els coworkings com un ‘prototipus’ de hub: “Les nostres oficines són un caldo de cultiu perquè acabin passant coses”.

EL HUB compta amb el suport de diferents entitats, institucions i associacions del sector que avalen aquest projecte: Associació Catalana de Comunicació, Investigació i Estratègia Polítiques, Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals, Asociación de Agencias de Creatividad Transformadora, Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación, Associació Mitjans d'Informació i Comunicació, Associació Empresarial de Publicitat, Clúster Audiovisual de Catalunya, Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Interactive Adverstising Bureau Spain, Mobile World Congress – GSMA, Associació Catalana de la Premsa Comarcal,  entre d’altres.

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies