Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual

Josep Espín,

Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual


ESCOLTA L'ÀUDIO DEL DEBAT AQUÍ!

Les marques que han apostat per la RSC són les que sortiran abans de la crisi El Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya ha organitzat Fighting Covid, un debat online per anticipar com afectarà la crisi del Covid-19 als diferents actors de la indústria publicitària. Barcelona, 9 d'abril de 2019. Aquest dimecres a la tarda va tenir lloc el debat online Fighting Covid, organitzat pel Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya, que va ser moderat per Sergi Nebot, director de la Revista Control. Durant una hora de debat els ponents van coincidir en que les crisis són sempre una oportunitat per a comunicar. La història ens explica que les marques que han seguit comunicant en temps de crisi, n’han sortit reforçades. Ara, segons aquests experts, el repte afegit és comunicar la part més humana de la marca, a causa del particular caràcter d’aquesta crisi. “Les marques no han de ser oportunistes, s’ha de veure com poden ser solidàries amb el seu públic”, apuntà el director executiu creatiu de Full Circle Karma, Enric Nel·lo. “Ens haurem de reinventar tots i en conseqüència també les marques. Cauran les frivolitats. Les marques de veritat, que han formulat i mantenen un propòsit, honestes, que comuniquen i es mouen en una sola direcció, sobreviuran. L’oportunitat és que la nostra relació amb les marques canviarà molt. Ja no estarem en el modus “què m’ofereix aquesta marca” sinó “què ofereix aquesta marca a la societat”. En el mateix sentit, el director de l’àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Àlex Marquina, assenyalà que “a totes les marques que han treballat a fons la RSC -les marques que han apostat per ser creïbles-, els serà més fàcil sortir de la crisi, ja que partiran d’una posició més avançada que els seus competidors”. Aquesta fou una de les tesis que van centrar el debat. Sobre com i què es consumirà després d’aquesta crisi de tots els sectors del mercat, Eduard Amiel, director general de Carat Barcelona, afegí que “estem experimentant molts canvis de consum, haurem d’ajudar les marques a identificar nous públics. Caldrà procedir a una reorganització de les prioritats, de manera que coses que fins fa poques setmanes pensàvem que eren un bé essencial, ara les podrem posposar, i evidentment s’haurà produït un avanç brutal en l’ús de les tecnologies”.   La paradoxa Les audiències i el consum de publicitat en aquests temps també centraren part del debat. La paradoxa és que en temps de gran augment del consum de televisió, la inversió publicitària ha caigut en picat. Segons Pablo de Porcioles, director adjunt de Godó Strategies, “durant les primeres setmanes les úniques trucades que teníem eren de clients cancel·lant campanyes i passat aquest shock, a poc a poc hi ha hagut empreses que han anat publicitant missatges; primer els institucionals però també després missatges de producte, en ritme creixent”. I en aquest sentit, Àlex Marquina afegí: “S’està evidenciant que les marques que aposten per fer publicitat, obtenen una notorietat molt superior als temps normals”. Eduard Amiel des del seu punt de vista d’agència de mitjans, apuntà: “el nostre deure com a sector és seguir estant a prop dels nostres anunciants, veure de prop com canvien els hàbits dels consumidors, quins mitjans consumeixen, amb l’objectiu d’ajudar-los a prendre decisions. És primordial centrar-se en l’àmbit estratègic per convèncer les marques que hi ha una oportunitat de comunicar en temps de crisi, fins a retornar a la nova normalitat.”  
 
[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies