Estudi AMES

Josep Espín,

Estudi AMES


Segons l’estudi AMES (Associació de Màrqueting d’Espanya), el 2017 és el tercer any consecutiu que creix la inversió en màrqueting. El informe d'AMES és el primer arreu del món que mesura l'impacte econòmic del màrqueting a un país concret. La notícia ha estat acollida amb entusiasme pel sector. En el 2013, la inversió va arribar al seu punt més baix amb 25.772 milions, i ara, tres anys després, torna a superar la barrera dels 30 milions, amb 30.569 milions, quantitat que representa el 2,7% del PIB. No obstant això, aquesta inversió, segueix estant per sota de la xifra del 2010 (33.002 milions d'euros), any en el qual va començar el descens. Per àrees o partides, a aquest percentatge contribueixen amb un 2,4% la publicitat, comunicació i promoció; amb un 2%, la inversió en preu o descomptes; amb un 0,7%, la marca i relacions amb clients; i amb un 0,3%, la recerca de mercats i la consultoria de màrqueting. De les cinc partides citades en les quals es divideix la inversió general en màrqueting, la més gran és la de publicitat, comunicació i promoció, que representa el 60,5% del total, i que en 2016 va créixer un 3,9%. En la presentació de l'informe han realitzat una estimació dels resultats de cara a 2018. S'estima que serà un exercici positiu per a la inversió en màrqueting, amb un creixement superior al 3% anual, aconseguint els 31.600 milions d'euros. El grup de treball que col·labora amb l'estudi AMES està coordinat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya, i compost per GFK, Scopen, Infoadex, IRI, Academia de la Publicidad i Aneimo/Aedemo. Pots consultar l’estudi complet aquí.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies