Internacionalització: creixement i prestigi

Josep Espín,

Internacionalització: creixement i prestigi


La internacionalització aporta creixement, coneixements, competitivitat i prestigi

  Barcelona, 31 de març de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí una nova sessió d’El Mirador Indiscret, en aquesta ocasió posant la mirada a la Internacionalització en màrqueting i comunicació, per aprofundir sobre els reptes i oportunitats que representa. Mercedes Piera, Consultora en RP i protocol i Coach a MP Public Relations Services ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació de Cristina Serradell,  directora de la Unitat de Negoci Internacional d’ACCIÓ; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC i David Boronat, Executive President de Multiplica. Mercedes Piera ha introduït la sessió i ha donat pas a les intervencions dels participants. Cristina Serradell ha explicat els tres motius principals pels quals una empresa decideix internacionalitzar-se. El primer motiu és créixer. Si una empresa ha de créixer i arribar a més públic necessita sortir a fora. En segon lloc, per diversificar el risc i fer les empreses més resilients. Per últim, per ser més competitius. D’altra banda, ha remarcat que internacionalitzar-se és una inversió a mig termini que requereix d’un muscle financer i s’ha de fer de forma planificada per assumir aquests costos. Ha afegit que és necessari definir una estratègia, realitzar un bon anàlisi intern, saber on volem anar i a través de quins canals i amb quins recursos. Per la seva part Oscar Iniesta ha iniciat la seva intervenció afirmant que la internacionalització és un procés viu que un cop comença no acaba, ja que evoluciona. D'altra banda, per Iniesta  l'empresa ha de tenir una cultura i vocació global, i una missió social. El propòsit enfocat a la internacionalització és clau. Per acabar, ha donat algunes claus per a la internacionalització: Tenir una vocació internacional del negoci;  Disposar d’una aposta corporativa estratègica; Aconseguir unes aliances amb xarxes internacionals; Tenir gent dins l'empresa disposada a sortir a l'exterior. La darrera intervenció ha estat per David Boronat que ha compartit els seus aprenentatges des de la seva experiència. Per Boronat hem de ser conscients que quan t'internacionalitzes ningú no t'està esperant. Si arribes a un mercat on hi ha competència has d’identificar molt bé quin és el teu tret diferencial i específic. Ha parlat també de la importància d'entendre la cultura i la societat del lloc on et trobes per no fracassar, d'aquí la necessitat d'establir-se en el lloc on vols obrir mercat. També ha comentat que s'ha de tenir en compte que hi ha mercats molt tancats en què és millor fer adquisicions i entrar amb socis locals. Finalment, ha destacat la importància de connectar amb els socis en cadascun dels països perquè la relació s’aguanti en el temps i ha afirmat que és necessari construir una relació honesta i de confiança. Aquest Mirador ha servit per confirmar la rellevància que pot tenir per les empreses plantejar-se obrir mercats i apostar per la internacionalització. Catalunya està plena de professionals i empreses amb ADN emprenedor, com els ponents de la sessió d'avui, que serveixen com a exemple a seguir.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies