Esmorzar agències

Josep Espín,

Esmorzar agències


TRANSFORMACIÓ, CANVI, TALENT i DIÀLEG, PARAULES CLAU DEL PRIMER ESMORZAR SECTORIAL DEL COL·LEGI DE PUBLICITARIS I RELACIONS PÚBLIQUES DE CATALUNYA I LA REVISTA CONTROL. Realitzat el primer esmorzar sectorial organitzat conjuntament amb el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya amb l’objectiu d’aprofundir en temàtiques destacades del sector. En aquest primer esmorzar s’ha donat la paraula a les agències per donar resposta a qüestions sobre com està el mercat publicitari a Espanya i en particular a Catalunya, quina és la relació entre agència i client i establir unes propostes de futur. El fet que Barcelona ha perdut el pes publicitari que tenia és alguna cosa que ningú posa en dubte. També és un fet que hi ha hagut una centralització d’anunciants cap a Madrid. Però això ha de canviar. I la bona notícia és que es pot canviar . Quan parlem de Barcelona sembla que el sector tendeix a mirar-se el melic i té encara una mentalitat una mica provinciana. El primer que cal fer, doncs, és mirar cap enfora, buscar la internacionalització. En un món global, les agències poden oferir servei des d’aquí a la indústria d’aquí, però també a la resta del món, d’aquesta manera es multiplicarem les possibilitats. Creatius i tècnics respiren el mateix aire que els avantpassats de la ciutat, que Miró, que Gaudí i aquesta és una herència que no s’ha de perdre, però és un error mirar sempre cap enrere. Ara hi ha l’oportunitat de reinventar-se, d’unir-se a la transformació, al disseny, a l’avantguarda, a la creativitat. I hi ha més talent disponible que mai per fer-ho possible. Hi ha el talent d’aquí, però també el de la resta d’Europa que està disposat a venir a Barcelona, i quedar-s’hi. Pel que fa a la relació amb el client, d’una banda les agències han de defensar el seu territori, que és el de la creació de marca i d’altra diferenciar-se d’altres empreses de serveis pel que els caracteritza i pel seu tret diferencial: la creativitat. S’ha de crear amb el client un entorn de confiança i aconseguir que les agències esdevinguin el seu partner, convertir-se en socis. D’aquesta manera es pot establir una relació a llarg termini. Això s’aconseguirà a través del diàleg, recuperant la credibilitat a través d’una comunicació transparent. El client tendeix a la internalització, a crear les seves pròpies estructures per generar certes tasques, però sempre sorgiran altres necessitats que ells no podran realitzar i aquí és on l’agència entra. A tall de conclusió podem establir que el futur del sector demana trobar un espai de diàleg entre les agències per poder crear grups de treball, per començar a construir la publicitat que volem per a Catalunya i Barcelona i que tingui suficient força per actuar com a lobby. Aquest espai és el Col·legi. Les agències s’han de reinventar, sent conscients de qui són i d’on venen. Dins del mateix concepte “Barcelona” està la solució, quan parlem de transformació, de creativitat, d’innovació. En una situació com l’actual en què tot canvia, aquests valors són més necessaris que mai. Si tot fos estàtic, el canvi seria molt complicat i fora de context. En un moment de canvi el que toca és canviar i fer-ho més ràpid del que ho faran els altres. El futur va d’evolució on el canvi és l’única constant. Les agències s’han de transformar i modificar les seves eines de treball, si no el model no canviarà.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies