Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

Josep Espín,

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació


2a Onada Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

 Juliol de 2021 La segona onada de l’Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad  referida al segon trimestre de l’any ha posat al descobert una dada preocupant: un 65% de les licitacions van incloure exigències de facturació dels concursants fora del que és raonable, un 25% més que el primer trimestre (51,7%). Aquest és un dels cavalls de batalla del sector pel que fa a la millora dels concursos, ja que impedeix que moltes PIMES publicitàries, perfectament capacitades, participin en aquests concursos, en contra de l’esperit de la legislació europea i espanyola. Al marge d’aquesta dada summament  preocupant, aquesta segona onada ha registrat altres retrocessos sobre els criteris professionals establerts per les associacions del sector, si bé hi ha alguns, pocs, aspectes positius. Un 57,26% disposaven d’un termini de presentació inferior a tres setmanes, un evident pas enrere davant del 42% del primer trimestre, però la preponderància de l’oferta econòmica davant a la tècnica o qualitativa es va quedar lleugerament per sota del trimestre anterior, amb un 63,39 davant d’un 65%. S’anota, també, l’absència de concursos tancats als mitjans i amb exclusió de les agències. S’ha avançat també en l’obligació que les adjudicacions siguin motivades i comunicades a adjudicatària i la resta de licitadors, amb més d’un 61% i una millora del 20%. Entre els concursos més importants convocats el trimestre passat destaca un de 25,9 milions d’euros per SEM de la Fundació Universitat Oberta de Catalunya, el concurs de mitjans d’ADIF i ADIF-Alta V, de 5,4 milions i el de l’Instituto Andaluz de la Mujer, de 3,3 milions d’euros, tots ells amb algun  incompliment dels criteris fixats. Aquest Observatori és una iniciativa de La FEDE i l’ACT, i al qual s’ha sumat també des d’aquesta onada el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i té com a objectiu verificar l’evolució dels concursos creatius i de mitjans de les institucions públiques respecte d’una sèrie de criteris professionals perfectament encaixables a la Llei de Contractes del Sector Públic. Està realitzat per Fernando Montañés, doctor i professor de la UAM i la Universidad Nebrija a partir de les dades proporcionades per l’empresa CIPESA i conta també amb la col·laboració i el patrocini d’INFOADEX. Les onades apareixen cada tres mesos i a finals d’any es difondrà l’informe complet anual.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies