En record de Manel Palencia

Josep Espín,

En record de Manel Palencia


Manel Palencia i Garriga ens ha deixat el proppassat 31 de març.

Manel Palencia ha estat un publicitari entregat a servir a la comunicació amb tant entusiasme que no va passar dia que no contribuís, d’una manera o d’una altra, a enaltir la professió, especialment a través de l’associacionisme.

Va participar en la creació de l’AJEP, l’associació de joves publicitaris, l’any 1961. Posteriorment, va formar part de l’entitat que es va crear en annexionar-se el Club de la Publicitat de Barcelona i a la mateixa AJEP, la denominada Associació Catalana de Publicitat.

Palencia va contribuir, entre altres temes, a recuperar, l’aleshores, festa més notable de la nostra professió, La Nit de la Publicitat i que havia quedat una mica oblidada. Durant uns quants anys es va convertir en la més prestigiosa de les trobades del món publicitari a Catalunya, que encara ara molts de nosaltres recordem. La festa se celebrava a les instal·lacions del Casino de Sant Pere de Ribes i en les últimes edicions, es va arribar a congregar la xifra de mil dos-cents invitats.

Aquest mateix esperit de servei el va portar a presidir la mateixa Associació des de l’any 1991 fins al 1997, any en què va cedir la presidència a Ferran Martorell qui, a partir d’aquesta organització, va saber crear l'actual Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, del qual Martorell va ser el primer Degà.

Avui lamentem la irreparable pèrdua d’en Manel Palencia, però la petjada del seu exemple quedarà per sempre en el nostre record com la persona entusiasta i perseverant que va ser.

Lluís Ferran Pérez-Seguí

Tresorer del Col·legi

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies