Els "meus", per Xavier Vitjavila

Josep Espín,

Els "meus", per Xavier Vitjavila


Dinar de diumenge entre bons amics. Hem acabat i estem xerrant tranquil·lament de les nostres coses. Una mare mirant el seu mòbil em diu: “Dóna una ullada a Zalando que hi ha unes Adidas molt bé de preu. Als teus nanos els hi podrien anar bé... Ai no! Que tu ets més de Nike no?” Doncs si. Sóc més de Nike que d’Adidas, però automàticament, em pregunto a mi mateix el perquè. I no trobo una resposta clara al respecte. Curiós. Suposo que deu ser un tema històric. Suposo que de petit en vaig tenir de totes dues marques de “bambes” i suposo que totes dues em van anar prou bé, doncs no guardo un mal record de cap de les dues. Són dues grans marques. Les empreses que hi ha al darrera són d’altíssima qualitat. Els seus equips els millors del món en l’àmbit de l’esport. Equips creatius i molt innovadors a tots dos costats. Adidas i Nike. Nike i Adidas. “¿Tanto monta,  monta tanto?” Suposo que si... Així doncs, perquè aquesta mare diu que jo sóc més de Nike i té raó? Perquè em coneix i sap que és així... Però em fa reflexionar sobre el “perquè”. I honestament, no sé que respondre en un segon... No ho tinc ben racionalitzat el perquè sóc més d’uns que dels altres. No m’ho diu el cap... Crec que m’ho diu més el cor... Deu ser un tema emocional i relacionat amb quelcom de ben profund. Crec que tinc la percepció de que els de Nike són “dels meus”! Tot i que no recordo quan vaig començar a tenir aquesta percepció, és així. És molt així! I com diuen que “perception is reality”, si la meva percepció és que aquests són “els meus” perquè hauria de comprar una altra marca pels meus fills? Efectivament, el meu comportament de compra s’ha vist sempre influenciat per aquesta percepció. Acte seguit, veig un dels nens amb la samarreta del Barça i ho entenc tot! Que potser els “meus” equipen al meu equip de futbol? L’equip amb el que em sento identificat i que em representa arreu? Deu ser això... Seria lògic que fos això! I aquesta és la màgia del Màrqueting. Treballar dia i nit, per a llançar iniciatives i que els nostres consumidors pensin un bon dia que la nostra marca és “laseva  seves ” Suposo que si em dic... guardo un mal de record de cap de les dues. idors pensin un bon dia que la nostra marca ès de les seves lala seva”. I penso en la de marques que jo considero “meves” i en la de professionals que hi ha al darrera. Qué bons! Passa l’estona. Es fa fosc i ens acomiadem. Agafem els cotxes per a tornar cap a Barcelona. Ja sóc a la C-16 i vaig molt tranquil. Amb els nanos al darrera, poso sempre l’automàtic a 120 per donar bon exemple. Em passa un Mercedes. I torno a pensar... Sóc de Mercedes jo? I em dic que dec ser més d’Audi o de BMW...  I ja hi tornem a ser... Busco el perquè...  Deuen ser més dels “meus”!   (9 d'abril de 2020)    [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies