"El boom de la publicitat"

Josep Espín,

"El boom de la publicitat"


El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950 Museu del Disseny Del 14-12018 al 31-03-2019

Inauguració: dijous, 13 de desembre, a les 19.30 h Entrada gratuïta els dies, 13, 14, 15 i 16 de desembre.

A partir del 14 de desembre de 2018 i fins el 31 de març del 2019 al Museu del Disseny podreu veure l’exposició “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”.

Comissariada per Pilar Vélez, la mostra fa un recorregut, des del final del segle XIX fins a mitjan segle XX, per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, entre altres. Més enllà dels populars cartells de paper la publicitat adoptà altres suports com la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, un fet que va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o a les façanes.

El Boom de la Publicitat vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, tan populars en el seu moment, concebuts originàriament com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.

Paral·lelament a l'exposició, es durà a terme conferències gratuïtes relacionades amb la publicitat:

15.01.19, 19 h. Conferència:

Icones publicitàries, imatges d’un temps analògic i “políticament incorrecte”.

Pilar Vélez, Comissària de l’exposició i Directora del Museu del Disseny

22.01.19, 19 h. Masterclass: La creativitat. Lluís Bassat,publicitari.

19.02.19, 19 h. Taula rodona:

Curiosos, col·leccionistes i coneixedors de la primera publicitat moderna. Santi Barjau (historiador de l’art), Mateu Llinàs (col·leccionista), Víctor Oliva (dissenyador gràfic i col·leccionista) i Núria Sadurní (historiadora i museòloga). Modera: Pilar Vélez.

26.02.19, 19 h. Conferència:

El cronista imaginari, col·leccions de disseny gràfic.

Albert Isern, dissenyador gràfic i col·leccionista.

05.03.19, 19 h. Conferència:

Com ens parlen els mitjans publicitaris?

Més informació fent clic aquí

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies