"El boom de la publicitat"

Josep Espín,

"El boom de la publicitat"


El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950 Museu del Disseny Del 14-12018 al 31-03-2019

Inauguració: dijous, 13 de desembre, a les 19.30 h Entrada gratuïta els dies, 13, 14, 15 i 16 de desembre.

A partir del 14 de desembre de 2018 i fins el 31 de març del 2019 al Museu del Disseny podreu veure l’exposició “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”.

Comissariada per Pilar Vélez, la mostra fa un recorregut, des del final del segle XIX fins a mitjan segle XX, per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, entre altres. Més enllà dels populars cartells de paper la publicitat adoptà altres suports com la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, un fet que va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o a les façanes.

El Boom de la Publicitat vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, tan populars en el seu moment, concebuts originàriament com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.

Paral·lelament a l'exposició, es durà a terme conferències gratuïtes relacionades amb la publicitat:

15.01.19, 19 h. Conferència:

Icones publicitàries, imatges d’un temps analògic i “políticament incorrecte”.

Pilar Vélez, Comissària de l’exposició i Directora del Museu del Disseny

22.01.19, 19 h. Masterclass: La creativitat. Lluís Bassat,publicitari.

19.02.19, 19 h. Taula rodona:

Curiosos, col·leccionistes i coneixedors de la primera publicitat moderna. Santi Barjau (historiador de l’art), Mateu Llinàs (col·leccionista), Víctor Oliva (dissenyador gràfic i col·leccionista) i Núria Sadurní (historiadora i museòloga). Modera: Pilar Vélez.

26.02.19, 19 h. Conferència:

El cronista imaginari, col·leccions de disseny gràfic.

Albert Isern, dissenyador gràfic i col·leccionista.

05.03.19, 19 h. Conferència:

Com ens parlen els mitjans publicitaris?

Més informació fent clic aquí

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies