Conveni amb l'Agència Catalana del Consum

Josep Espín,

Conveni amb l'Agència Catalana del Consum


El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya  i l’Agència Catalana del Consum han signat un conveni de col·laboració que estableix un marc de cooperació mútua que permet el seguiment del sector de la publicitat i el màrqueting i fomentar el coneixement i comprensió de les tècniques de la comunicació publicitària i la influència que té en el consumidor.

El conveni preveu l’organització de forma conjunta d’activitats de divulgació i formació relacionades amb l’activitat publicitària i promoure o realitzar anàlisis i estudis sobre el compliment de la normativa legal i deontològica en matèria de publicitat en un context de defensa i protecció de les persones, com a consumidores i usuàries.

Un punt important té a veure amb l’autoregulació i el control deontològic de l’activitat publicitària. En aquest sentit ambdues entitats cooperaran en l’emissió de dictàmens i estudis sobre aquests aspectes de la comunicació.

Així, l’Agència Catalana del Consum podrà sol·licitar al Col·legi el seu parer sobre un determinat missatge publicitari o campanya de comunicació i la seva adequació a les normes i principis professionals i per la seva part, el Col·legi podrà comunicar o denunciar davant l'Agència Catalana del Consum qualsevol conducta il·lícita que conegui en matèria de consum, relacionada amb l'activitat publicitària.

La directora de l’Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abad ha afegit que “un dels objectius de l’Agència és mantenir els consumidors degudament informats i això passa per perseguir la publicitat enganyosa. En aquest sentit el convenir preveu el recolzament del Col·legi de Publicitaris per realitzar les accions que ens ajudin a garantir els drets dels consumidors”.

Segons Rosa Romà, degana del Col·legi “aquest conveni permet fer un correcte ús de la comunicació publicitària en defensa del consumidor i posa en relleu la transformació del sector .

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies