Artícles sobre Dret Digital

Marta Clavera,

Artícles sobre Dret Digital


DRET DIGITAL

Gràcies a l'acord del Col·legi amb la consultoria Tecnolawyer, t'oferim, de forma setmanal, artícles sobre dret digital.Accedeix a  tots els documents fent clic a l'enllaç corresponent*ArtíclesPRIVACY SHIELD. Què has de saber si fas màrqueting digitalJa ens vam referir en un post anterior (‘Efecte Brussel·les’: cop de puny de la UE sobre la taula) a la decisió del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que invalidava l’acord conegut com “Privacy Shield” que garantia que les empreses americanes adherides al mateix, més de 5.000, aplicaven els mateixos estàndards de protecció de dades que les empreses europees regides pel RGPD.Cookies againTeníem pendent dos qüestions pel que fa a les cookies: la validesa de l’opció “seguir navegant” com manera de prestar el consentiment per part dels usuaris i la possibilitat de d’utilitzar els coneguts com “murs de galetes” que permeten limitar l’accés a determinats serveis o continguts als usuaris que expressament accepten l’ús de cookiesEfecte Brusel·lesCop de puny de la UE sobre la taula. En pocs dies s’han aplegat dos fets que guarden una estreta relació i que són de suma importància per els ciutadans europeus i, m’atreveixo a dir, per molts ciutadans del món. M’estic referint al llibre ‘L’efecte Brussel·les’ d’Anu Bradford i, naturalment, l’anul·lació de l’acord conegut com Privacy Shield amb els Estats UnitsTwitter, On vas?Hem conegut aquest setmana, dimecres, que Twitter, la xarxa social dels missatges curts, ha estat hackejada. Els comptes de Jeff Bezos, Musk, Obama o Gates s’han vist decididament compromesos. Això, junt amb la resposta de la companyia a l’incident, ha disparat totes les alarmes.Reutilitzar paper pot resultar molt carL'AEPD multa a una advocada per reutilitzar documents amb dades de clients en el revers. La lletrada, que afronta una sanció de 2.000 euros, va aprofitar paper usat que conteniainformació personal d’altres clients.Externalitzar la publicitat no eximeix de responsabilitatL’anunciant és responsable de la publicitat encara que ‘hagi externalitzat. La sala tercera del contenciós administratiu estima que encara que es subcontracti a una empresa externa per a les campanyes publicitàries això no elimina la responsabilitat de l'anunciant.Treballadores amb anticossos del COVID-19Han començat a aparèixer ofertes de treball en les que es demana als candidats informació sobre si han passat el coronavirus i desenvolupat anticossos com requisit per accedir al lloc de treball proposat. L’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ja ha sortir al pas amb un comunicat en el que adverteix, com no pot ser d’altre manera, que aquestespràctiques constitueixen una vulneració de la normativa de protecció de dades aplicablePijama amb coll de camisa per videoconferènciesEstà clar que el COVID19 ha capgirat el món que coneixíem fins ara. Tant el personal com el professional. I junt els legítims esforços de les persones i les empreses per adaptar-se invertint en tecnologia i recursos de tota mena per front a les carències que s’han posat de manifest ha aparegut iniciatives variades, des de les més enginyoses a les més frikies. En aquest últim apartat podem encabir la noticia que dona títol a aquest postTecnologia, privacitat i estat d'alarmaLlegíem dies enrere que un alumne ha demandat a la Universitat de Córdoba per la videovigilància en els exàmens online. L’estudiant entén que amb aquest sistema “es viola el dret a la intimitat del domicili i que no hi ha base legal per fer-ho”. El jutjat número 3 de la plaça l’ha admès a tràmit i s’han sol·licitat mesures cautelars.Podems ser sancionats si la nostra web no està adequada?Aquesta és una consulta recurrent. I acostuma a anar acompanyada d’expressions com “si som molt petits” o “qui vols que ens denunciï” o “ho tinc pendent però no tinc temps” o “això és per Google o Facebook” o similar. Doncs en aquest tema hi ha, com sempre, bones i males notícies. Veiem.Tendències digitals post COVID-19Com hem dit en altres ocasions, hi ha un abans i un després del Covid-19. I deixarem enreremoltes coses –maneres de fer, comportaments, hàbits, etc.– i n’abraçarem de nous –novestecnologies, nous interessos, noves sensibilitzacions, etc.- I entre aquestes noves tendències, les digitals estaran en primera línia. Anem a veure algunes que, segons la nostra opinió, seran les protagonistesRegulació i autoregulació publicitaria en l'entorn digitalQuin és el major problema que pot trobar la regulació i autoregulació publicitària en l'entorn digital on poden sorgir noves pràctiques i moltes vegades no es reconeixen clarament les accions comunicatives publicitàries?Xarxes socials i advocats en temps de pandèmiaL’advocacia en general ha arribat més tard que altres sectors a les xarxes socials. Primerperquè sempre hi ha hagut reticències a fer publicitat (hi havia un temps que fins i tot lapublicitat estava prohibida). Més tard perquè semblava que era cosa de joves i es considerava un canal poc seriós per comunicar-se. I, per últim, la barrera tecnològica que feia difícil (no tant sols per els advocats però especialment per ells) l’accés a aquests mitjansCondicions legals web: les tens totes?En relació als llocs web, tot sovint es confon la normativa sobre protecció de dades amb la que regula els serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic. Fem-ne un resum de les principals normes a complir per tenir la web perfectament legal. A més de complir, es tracta, sobretot, de mantenir una relació transparent i lleial amb l’usuari.ZOOM i la teva privacitatEstem vivint temps complicats. Per molts de nosaltres és una situació inèdita i, tot sovint,angoixant. Ens hem tingut que fer al confinament, al teletreball i, com no, a l’ús intensiu deles tecnologies de la informació i la comunicació. Com deia en un post anterior, si alguna cosa té de bo la situació, si es pot dir així, és la decidida transformació digital a la que ens hem sotmès tots de la nit al dia.Covid-19: rentar-se les mans en ciberseguretat

Hem sabut aquests dies que la millor profilaxis amb el virus és rentar-se les mans. Doncstambé hem de rentar-nos les mans en l’àmbit de la Ciberseguretat. Els cibercriminals noperden cap oportunitat i amb el coronavirus no és diferent.

Teletreball i ciberseguretat en temps regirats

Potser el COVID-19 farà més per la transformació digital de la societat que tot el que s’ha fetfins ara. I potser, de cop, ens adonem que ja no estem en el imaginari País de Mai Més dePeter Pan sinó en un escenari VUCA1 al que hem de fer front des de la responsabilitat. I laCiberseguretat és, sens dubte, una matèria que fins ara ha estat en un segon pla i que tindrà molt protagonisme a partir d'ara.

Publicitat enganyosa?

Recentment hem llegit la noticia de que l’Associació de Consumidors Facua ha presentat una denúncia per una campanya de Ryanair en la qual la companyia es publicita com “l’aerolínia més ecològica d’Europa”. El 2019 ja va tenir que retirar una campanya similar en el Regne Unit per considerar que difonien un missatge fals sobre les seves emissions de C02

E-Commerce? Més enllà del RGPD 

El creixement exponencial del E -Commerce o comerç electrònic no ha fet més que començar. En els propers anys, pocs seran els negocis que podran sobreviure sense vendre per Internet. Les oportunitats són nombroses, però com tota iniciativa, ha de tenir uns sòlids fonaments. Per això, a més de tenir una estratègia digital, heu de tenir un estratègia legal si vols tenir èxit

Regulació u autoregulació publicitària en l'entorn digital

Quin és el major problema que pot trobar la regulació i autoregulació publicitària en l'entorn digital on poden sorgir noves pràctiques i moltes vegades no es reconeixen clarament les accions comunicatives publicitàries?

Quo Vadis Google?

Segons les darreres informacions publicades aquesta setmana al bloc Chromium, Google espera satisfer les necessitats dels usuaris web (lectors, anunciants i creadors de contingut), així com eliminar el suport de cookies de tercers en només dos anys. Mentrestant, Google planeja limitar el seguiment creuat dels llocs no segurs a partir del febrer, seguit de noves mesures anti-fingerprinting que es posaran en marxa a finals d’aquest any.

2020: Privacitat i Màrqueting

Segons les prediccions de Forrester per 2020, estem en el “precipici del canvi de llarg abast”. Entre altres aspectes, l’estudi assegura que 2020 serà un mal any per l’ús de dades de tercers i un bon any per els professionals del màrqueting que es prenguin seriosament la privacitat del consumidor.

¡Més d'un millió de Robinsons a Espanya!

Segons Adigital, enguany aquest servei ha superat el milió de registres. El número d’altes s’ha disparat l’últim any i mig, coincidint amb l’entrada en aplicació del Reglament Europeu de Protecció de dades i la Llei Orgànica (LOPDGDD) de desembre passat. Aquest any s’espera que s’arribi a les 280.000.

¿Ciudadano Cyborg?

El otro día recordaba Neil Harbisson, el primer ciborg oficialmente reconocido por un gobierno, el Reino Unido en este caso, que es uno de los principales activistas de un movimiento que aboga por incorporar elementos electrónicos en el cuerpo humano, con capacidad para modificar el funcionamiento del cerebro. Sufre una alteración congénita que reduce su visión a una escala de grises. por mejorar se implantó una antena en el cráneo que convierte las ondas de luz en frecuencias de sonido. Ahora puede ver más colores que cualquier ser humano

Mi foto es "mía"

Esta semana, a propósito de una consulta de un cliente, recordaba la sentencia de 2012 en la que se condena a una conocida marca de ropa a indemnizar a una trabajadora por vulnerar el derecho fundamental a la propia imagen, al reproducirla en unas camisetas que comercializaba la empresa. La trabajadora se dio cuenta casualmente leyendo una revista donde vio una fotografía suya estampada en la camiseta y con la palabra "Wanted" en la parte superior.

Condicionses legales web: ¿las tienes todas?

En relación a los sitios web, a menudo se confunde la normativa sobre protección de datos con la que regula los servicios de la sociedad de la información y de comercio electrónico. Hagamos un resumen de las principales normas a cumplir para tener la web perfectamente legal. Además de cumplir, se trata, sobre todo, de mantener una relación transparente y leal con el usuario.

No sin mi consentimiento

Desde restaurantes hasta franquicias inmobiliarias, pasando por ayuntamientos. Ya han sido unas cuántas las sanciones que la Agencia Española de Protección de Datos (AEPD) ha impuesto por incluir a usuarios en un grupo de WhatsApp sin su consentimiento.

A vueltas, con las cookies. 

Parecía un tema más que superado pero una reciente sentencia del Tribunal de Justicia de la Unión Europea ha establecido que la colocación de cookies requiere el consentimiento activo de los usuarios. Por lo tanto, una casilla marcada por defecto es insuficiente.

Los cuatro deberes esenciales del email marketing para cumplir con el RGPD

En este artículo, número 2, os dará una perspetiva de como tratar los datos de vuestras listas basándoos en permisos obtenidos de los subscriptores, los gestores de marketing tenéis varias tareas a hacer en la captura, el procesamiento y la gestión de los datos de los usuarios para cumplir con el Reglamento! ¡conócelos!

Email marketing: Qué debemos hacer para cumplir con la Protección de Datos

En el siguiente artículo encontrarás información de como cumplir con el Reglamento General de Protección de Datos cuando hacemos e-mail marketing, ¡no es complejo! Solo hay que tener en cuenta  buenas prácticas, prudencia y sentido común. A continuación repasamos algunas.

  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies