#10. Continguts col·laboratius

Josep Espín,

#10. Continguts col·laboratius


#10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l'era digital Dijous, 22 de febrer de 2018 a les 09.00 h  Check-in d’assistents de 08.30 a 09.00 h. L'acte finalitza a les 10.30 h. Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona) Pots confirmar la teva assistència en aquest enllaç

Els primers anys de la revolució digital van acabar, entre d'altres, amb el monopoli en la creació de continguts. Mitjans de comunicació, publicacions especialitzades, marques, van haver d’assumir que qualsevol usuari des de qualsevol racó del planeta podia generar i compartir continguts amb una audiència global. 

Però una realitat cada cop més interconnectada ha afavorit l'irupció del fenómen de la co-creació. Del contingut que pot ser creat per qualsevol, al contingut creat per tots. Explotat inicialment per wikis, fòrums i comunitats online, no va trigar en despertar l’interés de plataformes tecnològiques, mitjans de comunicació i marques. Alguns d'aquests actors han entès en els darrers anys la potencialitat d’aquest fenomen, i han desenvolupat estratègies i entorns digitals per a fomentar les dinàmiques col·laboratives en la creació de continguts.

El 22 de febrer coneixerem com es conformen les comunitats, quins factors potencien les dinàmiques col·laboratives entre usuaris i com poden aprofitar les marques les potencialitat d'aquesta nova era de la co-creació.

Per això comptarem amb Maties Ramos,  Insight Manager a Acceso com a moderador, Àlex Hinojo, director d’Amical Wikimedia, Jose J. Priego, director de Vídeo Màrqueting a Easypromos i Alberto Alcántara,  meteorologia a TVC.

    Àlex Hinojo (@AlexHinojo)

Àlex Hinojo, es defineix a ell mateix com “activista pel coneixement lliure i pels drets digitals”. Està especialitzat en la divulgació cultural a la xarxa mitjançant plataformes obertes, especialment la Viquipèdia.

Actualment, és director d’Amical Wikimedia, una organització independent sense ànim de lucre que promou la Viquipèdia, el coneixement lliure en català i la cultura catalana dins i fora de la xarxa. També és cofundador del projecte ‘dretsdigitals’, en el qual es defensen els drets humans a l’entorn digital. A més, participa en els projectes de la Fundació Wikimedia, impulsant la iniciativa Glam-Wiki i el Portal d’Educació.

Diplomat en Ciències Empresarials per la UAB i la UOC, posteriorment va cursar un postgrau de gestió cultural a la UB i un altre de museologia a la UPF.

  jj-priego-rodona     Jose J. Priego (@JoseJPriego)

Jose J. Priego és director de Vídeo Màrqueting a Easypromos. Està especialitzat en gestionar canals de YouTube, tant per a empreses, com per a canals propis, amb més de 120.000 subscriptors.

Anteriorment, JJ Priego ha estat el CEO i CMO de vàries companyies dedicades al Marketing Digital, desenvolupament d'Apps i creació de continguts.

És docent a 3 universitats (Euncet Business School, UOC i UVI) i coordinador en el Màster universitari en Direcció de Marketing a la Euncet/UPC.

És llicenciat en Comunicació Audiovisual i diplomat en Ciències Empresarials.

  tercer-poonent Alberto Alcántara (@alcantara_alb)

Alberto Alcántara ha desenvolupat la totalitat de la seva carrera professional en l’àmbit de la meteorologia. Va ser meteoròleg i conductor al Canal Méteo de la plataforma Canal Satélite Digital entre 1997 i 2010. Tot seguit es va incorporar a la secció de meteorologia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

La seva funció principal és la generació de contingut meteorològic per al portal del Temps de la CCMA i la difusió per xarxes socials.

En les seves hores lliures exerceix de cinèfil a Especialistamike.com i Ràdio Ciutat Vella. És llicenciat en Ciencies Físiques per la Universitat de Barcelona.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies