Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona

Josep Espín,

Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona


Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona (Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación)

Al bell mig de la Capella Torre Girona es troba ubicat el Barcelona Supercomputing Center (BSC), on vam descobrir a MareNostrum, el supercomputador més potent d’Espanya, segons la llista TOP500, durant la visita guiada organitzada el Col·legi el passat 10 de Març.

Basat en una arquitectura de tecnologia IBM, Intel i SUSE Linux, MareNostrum és un dels supercomputadors més potents d'Europa; amb més de 30.000 nodes processant en paral·lel i interconnectats entre sí mitjançant fibra òptica.

Segons Yolanda López, és d’agrair aquest tipus d’iniciatives organitzades pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, que permeten als col·legiats conèixer, de primera mà, iniciatives d’innovació tecnològica concebudes a casa nostra, amb repercussió tan rellevant a nivell internacional.

El BSC (www.bsc.es) ens va presentar els principals projectes abordats per MareNostrum que es promouen al Centre Nacional de Supercomputació, dirigit per Mateo Valero, abordats per MareNostrum i d’aplicació en àmbits diversos. Des de la personalització de fàrmacs, a la simulació de models que permeten conèixer, anticipar i reproduir comportaments predictius sense el risc que suposaria la seva investigació en laboratori real.

Tot això, mitjançant tècniques de realitat virtual.

Foto 4

A més a més MareNostrum ens ofereix possibilitats interessants per plantejar projectes de Marketing i Disseny Gràfic Industrial a nivell empresarial.

MareNostrum is not the most powerful supercomputer in the world, but it is the most beautiful” Fortune Magazine

Yolanda López

Col·legiada

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies