Una mirada al màrqueting de veu

Josep Espín,

Una mirada al màrqueting de veu


19a sessió d’El Mirador Indiscret Màrqueting de veu Dijous, 28 de març de 2019 Consulta 10 principals conclusions Vídeo resum Les imatges

Celebrada una altra jornada del Mirador Indiscret, que ha posar la seva mirada al “Màrqueting de veu” per conèixer quines són les avantatges i el futur de la recerca per veu.

Moderats per Carles Ortet, fundador de Zoopa,  Xavi Fisa, Head of Strategy a LaviniaNext, Agustí Albiol, Estratègia i Canals Digitals a TMB i Paul Fleming, fundador i president de Barcelona Virtual han donat resposta a aquestes qüestions:

Ho han fet en una sessió amb l’aforament ple i a la que han dotat d’interessants continguts:

La Internet de veu està cada dia més present en la nostra vida diària i el primer ponent, Xavi Fisa ho va demostrar amb aquesta predicció: S’estima que l’any 2020 el 50% de les cerques a Internet es farà a través de veu. Per les principals marques del mercat com Amazon, Google i Apple, això suposa un repte per continuar creant i desenvolupar uns millors smart speakers i aconseguir, d’aquesta forma, que les persones introdueixin al seu dia a dia els seus famosos productes intel·ligents com Alexa i Google Assistant.

A la vegada, va comentar que utilitzant la veu, els consumidors podrien connectar amb interfícies els quals no estan habituats a més de viure experiències molt més personals com a resultat. En termes de futur,  va explicar les noves oportunitats i reptes que suposava utilitzar aquest tipus de tecnologia: Definir nous atributs a les marques, explotar aquest nou paradigma d’interacció, tenir una nova finestra de contacte entre altres.

A continuació va intervenir Agustí Albiol que va mostrar com TMB ha aprofitat aquests robots de veu per oferir el seu servei. L’empresa que s’encarrega del transport metropolità de Barcelona utilitza unes skills per informar de l’estat dels seus serveis a totes les persones que els utilitzen i garantir una millor experiència de viatge abans de sortir de casa.

Com a plans de futur, estan treballant per traduir aquest servei en més idiomes per tots els turistes que visiten la ciutat comtal així com també un recomenador de bitllets per a trobar el que més s’adeqüi a les necessitats del futur consumidor, un tipus d’assistència que busquen arribar en tants dispositius com sigui possible.

L’últim ponent, Paul Fleming va senyalar uns dels trencadors de paradigmes més rellevants de la història: Gutenberg, Henry Ford i Steve Jobs. No obstant això, en va avançar un de nou: l’Alexa, el robot que funciona a través de veu d’Amazon i com aquesta a poc a poc, s’ha anat convertint en un imprescindible en la vida de molts i moltes.

Va introduir el concepte de NEW IS YOU (l’ordenador ets tu) i va definir el paradigma actual d’aquests robots: bio-lògic, híper-personal i ultrafluït. Si bé s’han aconseguit molts avanços per la societat, també és cert que comporten perills per la professió com la irrellevància, la invisibilitat i menys ingressos per les companyies.

Un cop finalitzades les intervencions es va donar pas al debat per acabar la sessió amb l’esmorzar/networking.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies